چگونه سرعت بارگذاری سایت را با یاسئومی بهبود دهیم؟


چگونه سرعت بارگذاری سایت را با یاسئومی بهبود دهیم؟

مدت زمان بارگذاری صفحه یکی از عوامل رتبه بندی گوگل بوده است و سرعت صفحه موبایل نیز در سال 2018 به یک عامل رتبه بندی تبدیل شده است.
هدف اصلی Google Web Vitals هدایت نتایج کاربر محور است و در آینده به یک عامل رتبه بندی ارگانیک تبدیل خواهد شد و اهمیت زمان بارگذاری صفحه را افزایش می دهد.
12 اهرم برای تسریع زمان بارگذاری صفحه و بهبود تجربه بازدیدکنندگان سایت خود را کشف کنید.
سرعت صفحه مهم است! اگر زمان بارگذاری صفحه شما کند باشد، بر تجربه کاربر، نرخ پرش، عملکرد جستجو و درآمد تأثیر می گذارد.
بالا بردن سرعت سایت برای مدت طولانی یکی از عوامل رتبه بندی گوگل بوده است. حق امتیاز سرعت سایت گوگل در 4 فوریه 2014 اعطا شد. به دنبال این تمرکز بر زمان بارگذاری صفحه دسکتاپ، سرعت صفحه موبایل در سال 2018 به عنوان بخشی از به روز رسانی سرعت گوگل به یک عامل رتبه بندی تبدیل شد.
هدف موتور جستجوی پیشرو این است که تا مارس 2021 تغییر خود را به نمایه سازی تلفن همراه اول انجام دهد. بنابراین، توجه دقیق به سرعت بارگذاری صفحه تلفن همراه خود بیش از هر زمان دیگری مهم است. اما حرف من را قبول نکنید. این چیزی است که گوگل فکر می کند…
سایت‌هایی که به سرعت بارگیری می‌شوند در طیف وسیعی از معیارهای بازاریابی و سئو عملکرد بهتری دارند، خواه به نتایج جستجوی ارگانیک، تعامل سایت، نرخ تبدیل، نرخ پرش، رها شدن یا وفاداری نگاه کنید.
بر اساس تحقیقات گوگل و دیلویت، بهبود سرعت بارگذاری صفحه به میزان 0.1 ثانیه می تواند نرخ تبدیل شما را تا 8 درصد افزایش دهد.
مطالعه دیگری توسط گوگل نشان داد که 53 درصد از کاربران وب سایت ها را با بیش از سه ثانیه تأخیر در تلفن همراه رها می کنند. هنگام مقایسه وب‌سایت‌های تلفن همراه سریع‌تر با سایت‌های کندتر در این مطالعه، سایت‌های سریع‌تر منجر به میانگین طول جلسات 70 درصد طولانی‌تر و نرخ پرش 35 درصد کمتر شدند. سایت‌های موبایلی سریع‌تر تقریباً دوبرابر درآمد سایت‌هایی داشتند که بارگذاری آن‌ها زمان بیشتری می‌برد.
زمان بارگذاری سریعتر صفحه مزایای جدی در بهبود عملکرد وب سایت به همراه دارد، از جمله بازدید بیشتر از صفحه، نرخ تبدیل بالاتر و درآمد بیشتر.

 

Google Core Web Vitals (CWV)

Web Vitals ابتکاری توسط Google است که راهنمایی هایی را برای سیگنال های با کیفیت ارائه می دهد که نشان دهنده یک تجربه سایت "عالی" است.
Core Web Vitals زیرمجموعه ای از Web Vitals هستند. هر یک از Core Web Vitals یک عنصر از تجربه کاربر را نشان می دهد. هر معیار با هر صفحه وب زنده ("نظارت کاربر واقعی") قابل اندازه گیری است و نتایج کاربر محور مربوط به زمان بارگذاری صفحه و دسترسی به صفحه را هدایت می کند. علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که Core Web Vitals به مرور زمان به یک فاکتور رتبه بندی ارگانیک تبدیل خواهد شد.
انتظار داشته باشید که Google Core Web Vitals در طول زمان تکامل یافته و تغییر کند. با این حال، تا زمان نگارش این مقاله، گوگل عمدتاً بر روی سه معیار تجربه کاربر زیر تمرکز کرده است:
Largest Contentful Paint (LCP): عملکرد بارگیری را اندازه گیری می کند و باید در عرض 2.5 ثانیه از زمانی که صفحه برای اولین بار بارگیری می شود رخ دهد.
تأخیر ورودی اول (FID): زمان تعامل را اندازه گیری می کند و باید کمتر از 100 میلی ثانیه باشد.
تغییر چیدمان تجمعی (CLS): ثبات بصری را اندازه گیری می کند و باید کمتر از 0.1 باشد.
اگر می‌خواهید به طور کامل از تحقیق و روش‌شناسی زیربنای Core Web Vitals گوگل مطلع شوید، مقاله Google را با عنوان «تعریف آستانه‌های معیارهای Core Web Vitals» بخوانید. این مقاله به سایر معیارهای مهم سرعت صفحه مانند Time to First Byte (TTFB) و First Contentful Paint (FCP) می پردازد که هر دو به شناسایی مشکلات مربوط به زمان پاسخ آهسته سرور یا منابع مسدود کننده رندر کمک می کنند.

 

نحوه بهبود زمان بارگذاری صفحه

مشتاق یادگیری نحوه افزایش سرعت عملکرد وب سایت هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در اینجا 12 اهرم بهینه سازی سرعت وب سایت برای بهبود عملکرد وب سایت، افزایش تجربه کاربر و توربوشارژ رتبه بندی SEO شما آورده شده است.
آیا می خواهید از سرعت صفحه فراتر بروید؟ چک لیست نهایی SEO ما را بخوانید!

 

1. یک زیرساخت سریع پیکربندی کنید یا از یک میزبان سریع استفاده کنید

بهینه سازی سرعت صفحه با داشتن زیرساخت مناسب شروع می شود. مطمئن شوید که پشته وب شما برای سرعت ساخته شده است. سایت خود را روی یک سرور اختصاصی و با کارایی بالا میزبانی کنید. حتی زمانی که وب سایت شما دارای طراحی تمیز و کد بهینه شده باشد، سرورهای اشتراکی می توانند سرعت شما را کاهش دهند. مطمئن شوید که از آخرین نسخه های فناوری در حال استفاده استفاده می کنید. و اطمینان حاصل کنید که کش بهینه شده است.

 

2. از CDN استفاده کنید

آیا می خواهید بدانید چگونه سرعت بارگذاری صفحه وب را افزایش دهید؟ فاصله ای که اطلاعات باید بین سرور شما و کاربر نهایی طی کند را کوتاه کنید. منطقی است درست است؟ یک راه آسان برای انجام این کار استفاده از CDN است. شبکه تحویل محتوا (CDN) گروهی از سرورهای توزیع شده جغرافیایی است (همچنین به عنوان POP شناخته می شود). آنها به صورت پشت سر هم کار می کنند تا محتوای وب شما را سریعتر ارائه دهند. چه سایت شما از HTML، جاوا اسکریپت، شیوه نامه، تصاویر یا ویدیوها استفاده کند، CDN یک راه عالی برای افزایش سرعت وب سایت است.

 

3. از Gzip برای فشرده سازی فایل استفاده کنید

GZip شکلی از فشرده‌سازی داده‌های سمت سرور است که برای کاهش زمان بارگذاری صفحه مفید است. به عبارت دیگر، مجموعه ای از داده ها را می گیرد و برای تحویل کارآمدتر و کارآمدتر به رایانه کاربر کوچکتر می کند. فشرده سازی Gzip اندازه HTML، شیوه نامه ها و فایل های جاوا اسکریپت شما را کاهش می دهد. توجه داشته باشید، روی تصاویر یا ویدیوها کار نمی کند، زیرا قبلاً به طور جداگانه فشرده شده اند.
خبر خوب این است که CDN های اصلی فشرده سازی GZip را به طور پیش فرض فعال کرده اند، بنابراین تا زمانی که از CDN استفاده می کنید، به احتمال زیاد وب سایت شما از قبل پوشش داده شده است.

 

4. تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید

یک روش بسیار موثر برای کاهش زمان بارگذاری صفحه، کاهش تعداد درخواست‌های HTTP است. هنگامی که شخصی از یک صفحه وب بازدید می کند، مرورگر به سرور وب پینگ می زند و فایل هایی را که محتوای صفحه را تشکیل می دهند درخواست می کند. هنگامی که سرور با فایل های درخواستی پاسخ می دهد، مرورگر محتوا را در صفحه نمایش می دهد. مرورگر برای هر فایلی که محتوای صفحه را تشکیل می دهد، درخواست HTTP جداگانه ای می کند. هر چه تعداد فایل‌ها در صفحه بیشتر باشد، درخواست‌های HTTP بیشتر می‌شود و در نتیجه زمان بارگذاری صفحه وب شما بیشتر می‌شود.

 

5. CSS و جاوا اسکریپت را کوچک کنید

یکی دیگر از تاکتیک های موثر کاهش زمان بارگذاری صفحه، کوچک کردن فایل های جاوا اسکریپت و CSS است. کوچک‌سازی فرآیندی است که تمام کاراکترها، نظرات و فاصله‌های غیرضروری را در کد حذف می‌کند و از نام‌های متغیر و تابع کوتاه‌تر استفاده می‌کند و در نتیجه کد را ساده می‌کند. هرچه بایت داده در کد شما کمتر باشد، فرآیند بارگذاری صفحه آسان تر و کارآمدتر است.

 

6. HTML خود را ساده کنید

کد HTML خود را ساده کنید تا سرعت سایت را افزایش دهید. HTML بادکرده حجم داده هایی را که به کاربران منتقل می شود افزایش می دهد. همچنین می تواند عملکرد جاوا اسکریپت را هنگام دستکاری DOM تحت تاثیر قرار دهد. اگر متوجه شدید که صفحات HTML شما حاوی 5000 یا 6000 خط کد قبل از هر محتوایی در صفحه هستند (بله، این واقعاً اتفاق می‌افتد، حتی در بین شرکت‌های Fortune 500)، شما به HTML متورم نگاه می‌کنید.

 

7. تصاویر را برای زمان بارگذاری سریعتر صفحه بهینه کنید

یکی از رایج ترین مقصران در وب سایت های کند چیست؟
تصاویر! تصاویر واقعاً بزرگ. ما برخی از وب‌سایت‌ها را با تصاویر بیش از 1 مگابایت و برخی دیگر بیش از 5 مگابایت دیده‌ایم. بله! این کار را نکن فایل های تصویری بزرگ به شدت سرعت صفحه فرود شما را کاهش می دهند، در حالی که بازدیدکنندگان سایت را نیز منتظر می کنند (اغلب با ناامیدی).
تصاویر خود را بهینه کنید، اما کیفیت تصویر را از بین ندهید. شما فایل‌های تصویری کوچک می‌خواهید، اما همچنین می‌خواهید از یک وب‌سایت آماتوری اجتناب کنید. هزاران افزونه بهینه سازی تصویر برای وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. ما TinyPNG را دوست داریم. با این ابزار، حجم کل فایل تصویر را در Terakeet تا 48 درصد کاهش دادیم.

 

8. کتابخانه رسانه خود را تمیز کنید

با گذشت زمان، به احتمال زیاد کتابخانه رسانه شما مملو از تصاویر قدیمی یا تصاویر استفاده نشده است. این فقط وب سایت شما را مسدود می کند. کتابخانه رسانه خود را با حذف تصاویر غیرضروری و سایر فایل های رسانه ای برای میانگین زمان بارگذاری سریعتر صفحه تمیز کنید.

 

9. پایگاه داده خود را تمیز کنید

مانند کتابخانه رسانه ای شما، پایگاه داده شما می تواند به مرور زمان با اطلاعات استفاده نشده مانند عکس ها، فایل ها و
بهینه سازی پایگاه داده فرآیند شناسایی و حذف داده های زباله و محتوای بلااستفاده از پایگاه داده شما است. به نوبه خود، این به سرور میزبانی وب شما کمک می کند تا اطلاعات درخواستی را به طور کارآمدتر واکشی کند.

 

10. جاوا اسکریپت مسدودکننده رندر را حذف کنید

هنگامی که صفحات وب شما در یک مرورگر بارگیری می شوند، یک تماس به هر اسکریپت ارسال می شود، اغلب در URL های دیگر. این صف از اسکریپت ها باید تکمیل و خالی شود تا صفحه برای کاربر قابل مشاهده باشد. فایل‌های جاوا اسکریپت مسدودکننده رندر در این صف‌ها کاملاً به یک مانع تبدیل می‌شوند، زیرا بارگذاری آن‌ها ممکن است زمان ببرد و محتوای اصلی صفحه را از رندر شدن در این زمان مسدود کند.
به طور پیش فرض، مرورگرهای وب منابع را به ترتیبی که در HTML وجود دارند بارگیری می کنند. گاهی اوقات، زمانی که منابع به منابع محاسباتی زیادی روی دستگاه کاربر نیاز دارند، می‌توانند باعث تأخیر قابل توجهی در رندر بصری صفحه شوند. با این حال، بسیاری از این اسکریپت ها برای مشاهده اولیه صفحه وب ضروری نیستند. در بسیاری از موارد، خوب است که این اسکریپت ها پس از بارگیری صفحه اجرا شوند.
برای حل این مشکل، جاوا اسکریپت مسدودکننده رندر خود را به گونه ای تنظیم کنید که به صورت ناهمزمان بارگیری شود یا اسکریپت های استفاده نشده یا بی اهمیت (یا بخش های استفاده نشده از منابع جاوا اسکریپت شما) حذف شود.

 

11. از Expires Header استفاده کنید

سرصفحه های منقضی به کاهش زمان بارگذاری صفحه برای بازگشت بازدیدکنندگان به وب سایت شما کمک می کنند. آنها به مرورگر دستور می دهند که فایلی را از سرور درخواست کند یا در عوض آن را از کش موجود مرورگر بیرون بکشد.
این باعث کاهش تعداد دانلودها از سرور و همچنین تعداد درخواست های HTTP برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت می شود.
وب سایت های مدرن اغلب ده ها فایل در هر صفحه دارند. هر فایل خود زمان بارگذاری را اضافه می کند، به خصوص فایل های حجیم. اما علاوه بر این، انتقال هر فایل به یک درخواست به سرور نیاز دارد که زمان افزایشی را نیز در فرآیند اضافه می کند.
سرصفحه‌های منقضی به مرورگر می‌گویند که چه مدت یک فایل را در حافظه پنهان مک شما (یا هر دستگاه دیگری) ذخیره کند تا بازدیدهای بعدی از صفحه توسط همان رایانه بتواند بارگیری‌های جدید و درخواست‌های HTTP را دور بزند.

 

12. از تغییر مسیر URL خودداری کنید

تغییر مسیر URL یک دستورالعمل یا روشی است که به طور خودکار کاربر را از یک URL به URL دیگر می برد. راه های مختلفی برای پیاده سازی تغییر مسیر وجود دارد. تغییر مسیر 301 روشی است که برای حفظ ارزش سئوی صفحه فوروارد استفاده می شود. اما بدون توجه به نوع تغییر مسیر، این فرآیند سرعت صفحه شما را کاهش می دهد، زیرا رفتن از یک فایل به فایل دیگر زمان می برد. بنابراین، سعی کنید تا حد امکان از تعداد تغییر مسیرهای URL اجتناب کنید یا آن را به حداقل برسانید.

 

8 ابزار تست زمان بارگذاری صفحه

نه اینکه اصول اولیه نحوه بهینه سازی سرعت وب سایت را بدانید، به ابزارهای مناسب نیاز دارید.
برای تست زمان بارگذاری صفحه صفحات وب خود، از یکی از ابزارهای آنلاین رایگان زیر استفاده کنید. بسیاری از این ابزارهای تجزیه و تحلیل سرعت صفحه، نسخه های پولی نیز دارند. با این حال، بررسی ما بر روی پیشنهادات رایگان آنها متمرکز است که در آن فقط یک URL مورد نیاز است.

 

تست سرعت وب سایت Pingdom

تست سرعت وب سایت Pingdom یک ابزار جامع تست زمان بارگذاری صفحه است. می‌توانید از نسخه رایگان برای بررسی زمان بارگذاری صفحه از هفت سرور در مکان‌های مختلف در سراسر جهان برای بررسی هفت وضعیت مختلف درخواست فایل یک مرورگر استفاده کنید.

 

WebPageTest

WebPagetest ابزاری است که در حال توسعه فعال در GitHub است و همچنین در صورت تمایل برای اجرای نمونه خود برای دانلود در دسترس است. می توانید زمان بارگذاری صفحه را از ده ها مکان در سراسر جهان آزمایش کنید. به علاوه، می‌توانید مقایسه‌های صفحه در مقابل صفحه را اجرا کنید.

 

Google PageSpeed ​​Insights

Google PageSpeed ​​Insights ابزار اصلی گوگل برای امتیاز دادن به سرعت صفحه به ترتیب در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ است. این ابزار رایگان همچنین عملکرد صفحه را بر اساس Core Web Vitals Google ارائه می دهد.

 

فانوس دریایی

Lighthouse یک ابزار منبع باز است که برای بررسی عملکرد صفحه وب، دسترسی، برنامه های وب مترقی، SEO و موارد دیگر استفاده می شود. Google توصیه می‌کند از گردش کار Chrome DevTools به جای Chrome Extension استفاده کنید زیرا گردش کار DevTools به شما امکان می‌دهد صفحات تأیید شده و سایت‌های محلی را آزمایش کنید.

 

GTmetrix

GTmetrix از Google PageSpeed ​​Insights و YSlow استفاده می کند! برای ارزیابی زمان بارگذاری صفحه خود، با یک مکان آزمایشی در ونکوور، کانادا با استفاده از Chrome (Desktop). یکی از ویژگی های منحصر به فرد GTmetrix توانایی مقایسه عملکرد یک صفحه با آزمایش های قبلی همان صفحه است.

 

BrowserStack SpeedLab

BrowserStack SpeedLab در میان این مجموعه از ابزارهای تست زمان بارگذاری صفحه منحصر به فرد است، زیرا زمان بارگذاری را در چندین مرورگر و دستگاه ارائه می دهد. برای بهبود دقت، سرعت وب‌سایت را در ابر دستگاه واقعی BrowserStack اندازه‌گیری می‌کند.

 

تست سرعت وب سایت Dotcom-Monitor

تست سرعت وب سایت Dotcom-Monitor به شما امکان می دهد تا سرعت صفحه وب خود را از 25 مکان مختلف به طور همزمان آزمایش کنید، در حالی که به شما امکان انتخاب مرورگر را می دهد. این ابزار نه تنها برای اولین بازدید، بلکه برای بازدید دوم نتایج را برمی گرداند.

 

تست سرعت وب سایت رایگان Uptrends

تست سرعت وب سایت رایگان Uptrends شامل گزینه های تست از 11 مکان است. علاوه بر این، می توانید مرورگر، پهنای باند، اندازه صفحه نمایش (رومیزی) و دستگاه (موبایل) را انتخاب کنید.

 

زمان بارگذاری خوب صفحه چقدر است؟

طبق گفته گوگل، وب سایت ها باید در کمتر از دو ثانیه بارگیری شوند.

 

یک فرد معمولی چقدر منتظر می ماند تا یک صفحه بارگذاری شود؟

نیمی از کاربران تلفن همراه فقط سه ثانیه منتظر می مانند تا یک وب سایت را رها کنند.

 

چگونه سرعت صفحه را اندازه گیری می کنید؟

سرعت صفحه یک معیار واحد نیست. در عوض، این ترکیبی از چندین عامل است که سرعت ظاهر و احساس یک صفحه را برای کاربر کمیت می‌کند. این شامل:
بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)، که عملکرد بارگیری را اندازه گیری می کند و باید در عرض 2.5 ثانیه از زمانی که صفحه برای اولین بار بارگیری می شود رخ دهد.
تاخیر ورودی اول (FID)، که زمان تعامل را اندازه می‌گیرد و باید کمتر از 100 میلی‌ثانیه باشد.

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 25

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما