بهترین روش‌های افزایش فروش با یاسئومی


بهترین روش‌های افزایش فروش با یاسئومی

افزایش فروش یکی از اهداف اصلی و مشترک تمامی مشاغل است. فرقی نمی کند که در مورد یک تجارت کوچک صحبت می کنیم یا یک تجارت غول پیکر. از شیرینی های محلی کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ و جهانی مانند آمازون، همه به دنبال راه های جدید و خلاقانه برای افزایش فروش و جذب مشتریان جدید هستند.

خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان جدید جذب کنند، به خصوص پس از ظهور اینترنت. اما قبل از اینکه این راه ها را بیابید، باید موقعیت و امکانات کسب و کار خود را به دقت در نظر بگیرید و سپس استراتژی مناسب را برای اهداف خود انتخاب کنید.

در این مقاله به روش های مهم افزایش فروش می پردازیم که با استفاده از آنها می توانید بر اساس زمینه کسب و کار خود مشتریان جدیدی جذب کنید. با ما بمان.

 

راه های عملی برای افزایش فروش چیست؟

مقالات، کتاب ها و درس های مختلف راه های متفاوتی را برای افزایش فروش به شما می گویند. حقیقت این است که هیچ عصای جادویی برای فروش بیشتر وجود ندارد و هر روش موثری برای شناخت کسب و کار، ویژگی های محصول و درک نیازهای مشتری را می توان خلاصه کرد. در زیر سعی می کنیم راه های افزایش فروش از سیر تا پیاز را به طور کامل بررسی کنیم:

هویت کسب و کار را کشف کنید، اولین آجر!
حتما این آیه معروف را بارها و بارها شنیده اید:

آجر اول معمار کج تا ثریا به دیوار کج برود!

این بیت نشانه شکست بسیاری از مشاغل است. برای اینکه هر کسب و کاری بتواند خدمات و فروش مناسبی را ارائه دهد، ابتدا باید ویژگی های خود و مشتریانش را بشناسد. اطلاعات کسب و کار را می توان در مراحل زیر خلاصه کرد:

 

ارزش پیشنهادی را بشناسید

در دنیای امروز، مردم دیگر تمایلی به خرید محصول ندارند! همه ما می خواهیم تجربیات جدید یا نتیجه استفاده از یک محصول را بخریم. در واقع ما ارزش را با پول مبادله می کنیم. سعی کنید فهرستی از مزایا و ارزش های پیشنهادی محصول خود تهیه کنید. مشتری شما پس از استفاده از محصول شما چه احساسی خواهد داشت؟ چه تجربه ای خواهید داشت؟ آیا محصول شما واقعاً این احساسات و ارزش ها را ارائه می دهد؟ در مورد فهرستی که تهیه کرده اید به دقت فکر کنید و پاسخ سوالات بالا را بیابید.

 

اطلاعات کامل مشتری

چه کسانی مشتاق خرید محصولات یا خدمات شما هستند؟ شما باید شخصیت مشتریان خود را به خوبی تعریف کنید. برای شناخت مشتریان خود می توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مشتریان تجاری من چند ساله هستند؟
  • اکثر خریداران مرد هستند یا زن؟
  • مجرد هستند یا تشکیل خانواده داده اند؟
  • درآمد تقریبی آنها در ماه چقدر است؟
  • سطوح تحصیلی چیست؟

برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود، باید سعی کنید افکار، سلیقه و نیازهای آنها را به طور کامل درک کنید.

 

شناسایی مشکل و راه حل

مشتری شما چه مشکل یا نیازی دارد که با کسب و کار شما قابل حل باشد؟ اگر شخصیت و رفتار مشتری خود را به خوبی می شناسید، اکنون زمان آن است که تجربه یا خدمات مورد نیاز آنها را ارائه دهید. به این ترتیب، به یاد داشته باشید:

  • گاهی اوقات مشکلات مشتری کاملاً آشکار است و شما خدمات لازم را برای رفع نیازهای او دارید.
  • گاهی اوقات مشکلات یا نیازهای مشتری مشخص نیست و باید خدمات یا محصول خود را به آنها ارائه دهید و نتایج را بسنجید.
  • گاهی اوقات مشتری مورد نظر شما مشکلی ندارد. اگر مشکلی نداشته باشد از خدمات یا محصول شما استفاده نخواهد کرد. بنابراین باید گروه مشتریان هدف خود را تغییر دهید.

 

مزیت رقابتی ایجاد کنید

پس از در نظر گرفتن همه موارد فوق، یک کار دیگر وجود دارد که می توانید برای راه اندازی صحیح کسب و کار خود انجام دهید و سپس با دردسر بسیار کمتر و شانس موفقیت بیشتری روبرو خواهید شد. مرحله نهایی در این بخش ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا است. چرا مشتریان هدف به سراغ شما می آیند و شما را نسبت به رقبایتان انتخاب می کنند؟ چه حس خاصی ایجاد می کنید که دیگران آن را ندارند؟

 

خدمات خوب به مشتریان، یک پایه تجاری محکم

چه راهی بهتر از برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف کسب و کار؟ خدمات مشتری یکی از مهم ترین بخش های یک کسب و کار حرفه ای و پویا است. با ایجاد دپارتمان خدمات مشتریان مناسب می توانید مناسب ترین خدمات یا خدمات را به مشتریان جدید ارائه دهید و با گوش دادن به انتقادات و پیشنهادات مشتریان فعلی خود مشکلات کسب و کار خود را حل کنید.

متاسفانه در کشور ما به خصوص در گذشته به این بخش توجهی نمی شد. اما زمان همیشه ثابت کرده است که تنها مشاغل پایداری وجود دارند که خدمات مشتری را جدی می گیرند.

 

گزینه ها را محدود کنید، در جهت مخالف رودخانه شنا کنید!

بسیاری از مردم فکر می کنند که داشتن گزینه ها و محصولات بیشتر همیشه منجر به فروش بیشتر می شود! اما این همیشه صدق نمیکند! گاهی اوقات داشتن خدمات و خدمات متنوع می تواند تصمیم گیری را برای مشتریان سخت کند و در نتیجه فروش را کاهش دهد!

اگر محصولات متنوعی دارید، ساختار سایت، صفحات محصول، کاتالوگ های خود را طراحی کنید تا حداقل گزینه های ممکن را به بازدیدکنندگان ارائه دهید. این باعث می شود بازدیدکننده کمتر تحت تأثیر ده ها محصول مختلف قرار بگیرد. در عوض، اگر خدمات متنوعی دارید، دسته‌های بیشتری ایجاد کنید تا مشتری بتواند دقیقاً به دسته مورد نیاز خود بروید.

روش های پرداخت بیشتر، خرید آسان تر
هم خرید بیشتر و هم تنوع گسترده‌تر روش‌های پرداخت، کار را برای مشتری آسان‌تر می‌کند و احتمالاً فروش شما را افزایش می‌دهد. مخصوصاً این روزها حتی اگر مثلاً به رفتار خود دقت کنید ترجیح می دهید اجناس زیادی را آنلاین بخرید و با کارت بانکی در منزل پرداخت کنید.

بسیاری از مشتریان، به خصوص آنهایی که نسل جدید نیستند، ترجیح می دهند به جای خرید آنلاین، از صفحات شبکه های اجتماعی خرید کنند. تا حد امکان روش های خرید مختلف را به مشتریان خود پیشنهاد دهید و البته به قدرت مناسب برای مدیریت به موقع و مناسب آن فکر کنید.

 

درک روانشناسی قیمت گذاری روشی جذاب و موثر است

اگر به یک رستوران می روید، احتمال اینکه یک وعده غذایی با قیمت متوسط ​​را از منو انتخاب کنید، بسیار بیشتر از سایر گزینه های ارزان یا گران قیمت است. این همیشه در شرایط مختلف اتفاق می افتد. اکثر اجناس فروشگاه دارای سه سایز مختلف هستند که اکثر آنها سایز متوسط ​​را با قیمت مناسب انتخاب می کنیم. ترفندی که به ما امکان می دهد بین سه گزینه یکی را انتخاب کنیم اما در واقع ما را به انتخاب خاصی تشویق می کند. شناخت و مطالعه انواع ترفندهای قیمت گذاری که ارتباط تنگاتنگی با روانشناسی دارند در نهایت می تواند منجر به قیمت گذاری بهتر و فروش بیشتر شود.

 

ارائه یک دوره آزمایشی راهی برای جلب اعتماد است

یکی از بهترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان جدید این است که به آنها اجازه دهید خدمات یا محصولات شما را برای مدت کوتاهی به صورت رایگان امتحان کنند. ارائه یک دوره آزمایشی برای خدمات آنلاین یکی از رایج ترین و موفق ترین روش های جذب مشتریان جدید است.

با خدمات آفلاین، ایجاد چنین تجربه ای اغلب می تواند موثر باشد. اگر خدمات خاصی ارائه نمی دهید و فروشگاهی مانند سوپرمارکت دارید، باید راه های دیگری را برای جلب اعتماد مشتریان خود امتحان کنید. به عنوان مثال، برای اولین خرید خود تخفیف قابل توجهی در نظر بگیرید تا آنها را تشویق کنید که این بار به جای رقبای خود به سراغ شما بیایند. این امر به ویژه هنگام راه اندازی یک کسب و کار برای جذب مشتری بسیار مهم است.

یک برنامه تشویقی ایجاد کنید، مسیری را برای مشتریان وفادار ایجاد کنید
بسیاری از برندهای بزرگ در حال ایجاد باشگاه مشتریان خود و ایجاد یک برنامه تشویقی برای ایجاد رابطه صمیمی تر و پایدارتر با مشتریان خود هستند. به عنوان مثال با هر خرید، بخشی از مبلغ به کارت عضویت مشتری برگردانده می شود و با جمع آوری این مبالغ، می توانند محصولی را خریداری کنند. بسیاری از مردم فکر می کنند که چنین برنامه هایی فقط برای برندهای بزرگ است!

اما حقیقت این است که حتی اگر کسب و کار کوچکی دارید، می توانید از چنین روش هایی برای افزایش فروش خود استفاده کنید. در واقع باید بین مشتریان همیشگی خود و کسانی که یک بار از شما خرید می کنند و بعداً به شما مراجعه نمی کنند، تمایز قائل شوید و این موضوع را جدی بگیرید.

 

با سایر مشاغل همکاری کنید، دایره ارتباطات را گسترش دهید

راه دیگری برای افزایش فروش که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین موثر است، ارتباط با کسب و کارهایی است که علایق مشترک شما را دارند. با برقراری ارتباط با سایر مشاغل، می توانید با مشتریان منحصر به فرد جدید ارتباط برقرار کنید و همچنین مشارکت های مؤثرتر و سودآورتری ایجاد کنید.

به عنوان مثال، پیمانکاری که در زمینه تعمیرات خانه فعالیت می کند ممکن است با شرکت های تولید کننده لوله و مواد همکاری کند. این همکاری هم می تواند با هدایت مشتریان از دو طرف به یکدیگر منجر به فروش بیشتر شود و هم از نظر قیمتی شرایط بهتری را برای خریدار فراهم کند.

 

حفظ مشتریان موجود مهمترین رسالت کسب و کارها است.

حفظ مشتریان دائمی موجود باید اولین اولویت بیشتر کسب و کارها برای افزایش فروش باشد. زیرا آنها قبلاً تمایل خود را برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات شما نشان داده اند و واقعاً به شما اعتماد دارند. برای درک بهتر اهمیت این موضوع لازم است به موارد زیر توجه کنیم که در سایت localiq نیز ذکر شده است:
حدود 65 درصد از فروش شما از مشتریان فعلی شما است.
احتمال فروش مجدد به مشتریان فعلی حدود 60 درصد و احتمال متقاعد کردن مشتریان جدید بین 5 تا 20 درصد است.
طبق اصل 80/20، 80 درصد از فروش شما به 20 درصد از مشتریان شما انجام می شود.
مشتریان ثابت معمولاً برای هر خرید 30 درصد بیشتر از مشتریان جدید پرداخت می کنند.

 

ایجاد یک برنامه تشویقی برای فروش، ایجاد انگیزه در نیروی کار

به تیم فروش خود دلایلی برای مبارزه برای فروش کلکسیون های بیشتر بدهید! بسیاری از کسب و کارهای موفق برنامه های تشویقی ویژه ای برای نیروی فروش خود دارند. برنامه هایی مانند مسافرت، رایگان یا مواردی از این دست می توانند باعث فروش بیشتر نیروی فروش شوند. برنامه تشویقی فروش باید شیرین، ساده و در دسترس باشد.

 

رقبا را تجزیه و تحلیل کنید، کانال های فروش منحصر به فرد را پیدا کنید

بررسی عملکرد رقبا همیشه فرصت ها و درهای جدیدی را به روی کسب و کار شما باز می کند. شناسایی نقاط قوت و ضعف رقبا تأثیر مستقیمی بر برنامه های تجاری شما خواهد داشت. شما باید سعی کنید از نقاط ضعف خود استفاده کنید و از نقاط قوت خود برای فروش بیشتر درس بگیرید.

 

بهترین راه ها برای افزایش فروش آنلاین خود را بیابید

در آینده ای نزدیک، کسب و کارها به دو گروه تقسیم می شوند: آنهایی که در اینترنت فعالیت می کنند و به صورت آنلاین خدمات می فروشند و ارائه می دهند و آنهایی که دیگر وجود ندارند! اینترنت بخش بزرگی از دنیای ما را در اختیار گرفته است و هیچ راه گریزی از آن نیست. اما چگونه فروش اینترنتی بیشتری داشته باشیم؟ در اینجا بهترین راه برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد:

 

وب سایت خوبی داشته باشید

کار در رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها خوب است اما برای تولید محتوا و جذب مشتری به اینترنت کافی نیست! داشتن یک وب سایت مانند داشتن خانه ای با نام شماست و کار در شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها مانند زندگی در یک خانه اجاره ای است. در حال حاضر، اینستاگرام و توییتر به افزودن ویژگی‌ها و رویدادهای جدید در قدرت خود ادامه می‌دهند، اما چه کسی از فردا می‌داند؟

اگر فردا این شبکه های اجتماعی وجود نداشته باشند چه می شود؟ همیشه مطمئن شوید که برای ساختن یک وب سایت خوب که پایه کسب و کار شما باشد، سرمایه گذاری کنید.

 

وب سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید

روز به روز بر تعداد کاربرانی که خرید اینترنتی خود را با موبایل انجام می دهند و به سایت های مختلف سر می زنند افزوده می شود. فراموش نکنید که در مراحل طراحی وب سایت، یک رابط کاربری مناسب برای کاربران موبایلی در نظر بگیرید تا در استفاده از وب سایت شما دچار مشکل نشوند.
مرکز خرید والمارت پس از بهینه سازی وب سایت خود برای کاربران موبایل، شاهد افزایش 20 درصدی فروش آنلاین بود! بنابراین هنگام طراحی سایت خود این موضوع را جدی بگیرید.

 

در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی به معنای داشتن صفحه در توییتر، اینستاگرام و لینکدین و هزاران فعالیت از این دست نیست!

برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارمایی ارل منتقل می شوید. حالا همین غذای خوشمزه را با تزیینی جذاب، رنگارنگ و زیبا تصور کنید. محتوای رسانه های اجتماعی دقیقاً همینطور است! در صورت امکان از محصولات خود با عکاسی حرفه ای عکس بگیرید. برای طراحی محتوای خود از یک طراح گرافیک کمک بگیرید. به طور خلاصه، شما یا معتقدید که سرمایه گذاری در این زمینه به ثمر می رسد یا بدون سرمایه گذاری مناسب، انتظارات عجیبی ندارید.

فضای رسانه های اجتماعی این روزها بسیار متفاوت است و برای موفقیت در این زمینه باید حرفه ای باشید. اگر با استراتژی و برنامه ریزی درست در این زمینه سرمایه گذاری کنید، مطمئن باشید که چندین برابر هزینه های اولیه فعالیت در این زمینه را به شما برمی گرداند.

بازاریابی ایمیلی را جدی بگیرید
شاید در بین روش های بازاریابی آنلاین ایمیل مارکتینگ کمی قدیمی تر باشد، اما با این وجود، نباید در قابلیت های این کانال بازاریابی شک کرد! به گفته شبکه آژانس دیجیتال، بازاریابی ایمیلی چهل برابر موثرتر از بازاریابی رسانه های اجتماعی است! مطالعه ذکر شده توسط این سایت همچنین نشان داد که روند خرید مشتری از طریق ایمیل سه برابر سریعتر از طریق رسانه های اجتماعی است.

همچنین طبق منبع چهار، 92 درصد از کاربران اینترنت حداقل یک حساب ایمیل دارند. این در حالی است که بسیاری از کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی مختلف حساب کاربری ندارند. برخلاف آنچه بسیاری از بازاریابان معتقدند، بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای افزایش فروش آنلاین است.

 

اعتماد مشتریان خود را نشان دهید

شاید جلب اعتماد کاربران در دنیای اینترنت کمی دشوارتر باشد، اما راه حل های زیادی برای این چالش وجود دارد. هیچ چیز مانند دیدن رضایت مشتریان قدیمی باعث ایجاد اعتماد در مشتریان جدید نمی شود. این تکنیک به معنای واقعی کلمه جادویی است!

بیایید برای درک عمیق تر به یک مثال نگاه کنیم. فرض کنید من از فیلم های تارانتینو، یکی از معروف ترین کارگردانان هالیوود خوشم نمی آید. فکر می‌کردم فیلم‌های او پر از خشونت هستند و تعریف کمی دارند. اما بعد از اکران یکی از فیلم های او، پست های زیادی دیدم که دوستان و دیگران در مورد فیلم جدید او صحبت می کردند. تصمیم گرفتم این فیلم را ببینم و نظرم را نسبت به این کارگردان کاملا عوض کردم. همین سناریو در دنیای فروش نیز در حال وقوع است. نشان دادن رضایت مشتری در رسانه های اجتماعی و وب سایت یک کسب و کار باعث می شود که مشتریان جدید کمتر به شما اعتماد کنند که همیشه باعث افزایش فروش شما می شود.

 

بازاریابی مجدد را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که مشتریانی را که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند یا در رسانه های اجتماعی با شما تعامل داشته اند، هدف قرار دهید. این افراد در گذشته یک یا چند بار به خرید مراجعه کرده اند و متقاعد کردن آنها بسیار ساده تر از افراد جدید است.

به عنوان مثال، در یک زمان خاص از سال یا برای یک محصول خاص، ممکن است شرایط خاصی داشته باشید که می دانید آنها را تشویق به خرید از شما می کند. همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف در وب یا راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، افراد را به کسب و کار خود بازگردانید.

 

تولید ویدئو را جدی بگیرید

در دنیای اینترنت، کاربران به طور فزاینده ای جذب محتوای ویدیویی می شوند و نباید قدرت چنین محتوایی را دست کم گرفت. استفاده از ویدیوهای باکیفیت هم در شبکه های اجتماعی و هم در وب باعث افزایش فروش شما می شود. برخی از مردم فکر می‌کنند که تولید ویدیو به دلیل طولانی بودن فرآیند تولید ویدیو یا هزینه بالای تولید این نوع محتوا نباید در اولویت کاری قرار گیرد، اما موارد زیر را در سایت marketingoptimizer بررسی کنید:

  • 46 درصد از مردم می گویند که وقتی ویدیویی از یک محصول را تماشا می کنند، تمایل بیشتری به خرید آن دارند.
  • کاربران وب به طور متوسط ​​88 درصد زمان بیشتری را در یک وب سایت دارای ویدیو صرف می کنند.
  • بازاریابی ویدیویی و ایمیل نرخ کلیک کاربران را تا 90 درصد افزایش می دهد.
  • وجود ویدیو در صفحات فرود یک وب سایت، احتمال اینکه گوگل وب سایت شما را در رتبه اول قرار دهد تا 53 درصد افزایش می دهد.

 

منبع: https://yaseomi.com

  انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 26

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما