نحوه استفاده از تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام


نحوه استفاده از تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام

اینستاگرام اطلاعات موقعیت مکانی و سایر اطلاعات شما را با فیس بوک به اشتراک می گذارد. این مراحل میزان داده جمع آوری شده و برخی از روش های استفاده از آن را کنترل می کند.
شرکتی که اینستاگرام، فیس بوک و واتس اپ را در اختیار دارد، قبلاً فیسبوک نامیده می شد. اکتبر گذشته، این شرکت نام خود را به Meta تغییر داد، اما بسیاری از موارد دیگر بدون تغییر باقی ماندند. اول، این برنامه ها به اشتراک زیرساخت، فناوری و داده های کاربر ادامه می دهند. و اگر کاربر اینستاگرام هستید، اطلاعات شخصی شما برای اهداف مختلف تجاری از جمله هدف قرار دادن تبلیغات برای شما به صورت آنلاین و در پلتفرم فیس بوک استفاده می شود.
اینستاگرام کنترل‌های حریم خصوصی کمتری نسبت به فیس‌بوک دارد، اما تنظیماتی وجود دارد که می‌توانید اگر بخواهید روی اطلاعاتتان کنترل داشته باشید، آن‌ها را تنظیم کنید.
شما نمی توانید داده های جمع آوری شده توسط اینستاگرام را از شرکت مادر خود دور نگه دارید، اما می توانید نحوه استفاده از اطلاعات خاص را تنظیم کنید. از جمله اقدامات دیگر، می‌توانید دسترسی برنامه به اطلاعات مکان را مسدود کنید، پست‌های خود را محدود به یک مخاطب خاص کنید و تبلیغات هدفمندی را تنظیم کنید.
اکثر کاربران از طریق برنامه به اینستاگرام دسترسی دارند، اما برخی از تنظیمات حریم خصوصی پلتفرم تنها زمانی قابل دسترسی هستند که با استفاده از مرورگر وارد شوید.

 

امتیازات موقعیت مکانی اینستاگرام را بردارید

اجازه دادن به اینستاگرام برای دسترسی به موقعیت مکانی شما به شما این امکان را می دهد که پست ها را به طور خودکار با جایی که هستید برچسب گذاری کنید. اینستاگرام از داده‌های موقعیت مکانی استفاده می‌کند تا محتوای افرادی را که آنها را دنبال نمی‌کنید توصیه کند.
با این حال، اینستاگرام همچنین از موقعیت مکانی برای کمک به سایر شرکت ها برای ارسال تبلیغات هدفمند برای شما استفاده می کند. و این فقط در اینستاگرام اتفاق نمی افتد. داده ها به نمایه فیس بوک شما گره خورده است و شرکت از تبلیغاتی که در سراسر وب می بینید، از جمله در سایر برنامه ها، مراقبت می کند. اگر با آن راحت نیستید، به راحتی می توانید دسترسی برنامه به GPS گوشی خود را خاموش کنید. اگر بخواهید، همیشه می توانید آن را بعداً دوباره روشن کنید. در واقع، اینستاگرام احتمالاً هر چند وقت یک بار از شما می خواهد که این دسترسی را پس دهید.
فیس‌بوک و اینستاگرام همچنان می‌توانند با استفاده از اطلاعات دیگر، از جمله آدرس IP و اتصالات WiFi، موقعیت مکانی شما را تعیین کنند، اما لغو مجوزهای GPS آنها، ردیابی دقیقاً جایی که هستید را دشوارتر می‌کند.
در آیفون: به تنظیمات گوشی > حریم خصوصی > خدمات موقعیت مکانی > اینستاگرام > هرگز بروید.
در تلفن Android: به تنظیمات تلفن > مکان > دسترسی به برنامه برای مکان > اینستاگرام > رد کردن گوشی بروید. (این دستورالعمل‌ها برای Google Pixel هستند و ممکن است در برخی از دستگاه‌ها کمی متفاوت باشند. در نسخه‌های دیگر Android، تنظیمات مکان گاهی اوقات در منوی مجوزها قرار دارند.)

 

اجازه ندهید غریبه ها پست های شما را ببینند

به طور پیش‌فرض، اینستاگرام حساب شما را برای هر کسی که از این برنامه استفاده می‌کند قابل مشاهده می‌کند. با این حال، می توانید حساب خود را خصوصی کنید. در مرحله بعد، افراد باید درخواستی برای دنبال کردن شما ارسال کنند تا بتوانند پست ها و ویدیوهای شما را ببینند.
اینستاگرام می گوید روشن کردن این تنظیمات بر افرادی که قبلاً شما را دنبال می کنند تأثیر نمی گذارد. آنها همچنان می توانند پست های شما را ببینند.
در برنامه: با کلیک کردن روی نماد در پایین سمت راست به نمایه خود بروید > منو را در بالا سمت راست باز کنید > تنظیمات > حریم خصوصی. کلید Private Account را روشن کنید.

 

استوری های اینستاگرام خود را برای خود نگه دارید

استوری یکی از اصلی ترین روش هایی است که مردم در اینستاگرام پست می کنند. گاهی اوقات ممکن است بخواهید استوری‌های دیگران را با ارسال یکی از آنها به یک دوست یا اضافه کردن آن به فید خود به اشتراک بگذارید.
افراد دیگر می توانند همین کار را برای استوری های شما انجام دهند، اما اگر از آن راضی نباشید، پایان دادن به آن آسان است.
همچنین می‌توانید یک «فهرست دوستان نزدیک» ایجاد کنید که داستان‌های شما را به گروهی که انتخاب می‌کنید محدود می‌کند.
در برنامه: با کلیک کردن روی نماد در پایین سمت راست به نمایه خود بروید > منو را در بالا سمت راست باز کنید > تنظیمات > حریم خصوصی > داستان. در قسمت اشتراک‌گذاری، کلیدهای «اجازه اشتراک‌گذاری در داستان» و «اجازه اشتراک‌گذاری در پیام‌ها» را خاموش کنید.
برای ایجاد یک لیست دوستان نزدیک، همان منو را پیدا کنید و Close Friends > افراد موجود در گروه دوستان نزدیک خود را انتخاب کنید > روی شماره فهرست شده در زیر ضربه بزنید > دفعه بعد که داستانی را پست می کنید، روی Close Friends در پایین ضربه بزنید تا استوری به موارد زیر محدود شود. . لیست جدید شما

 

تبلیغات اینستاگرام را کمی کمتر شخصی کنید

شما نمی توانید تبلیغات هدفمند در اینستاگرام را غیرفعال کنید، اما وقتی تنظیمات را پیدا کردید، چند ابزار وجود دارد که نحوه استفاده پلت فرم از داده های شما برای تبلیغات را محدود می کند.
یک تنظیم مانع از استفاده فیس بوک و اینستاگرام از داده هایی می شود که سایر شرکت ها برای کمپین های تبلیغاتی خود ارسال می کنند. مورد دیگر متا را از استفاده از فعالیت شما در فیس بوک و اینستاگرام برای نمایش تبلیغات در برنامه ها و وب سایت های متعلق به شرکت های دیگر باز می دارد. در هر دو مورد، تعداد یکسانی از تبلیغات را مشاهده خواهید کرد، اما فیس بوک و اینستاگرام می گویند که برخی از دسته بندی های داده های شما برای هدف گذاری محدودیت ندارند.
ترفند: شما باید تنظیمات دوم را در فیس بوک تنظیم کنید، نه اینستاگرام. به گفته استفانی چان، سخنگوی شرکت، پس از انجام این کار، متا تا زمانی که بتواند با حساب‌های مختلف شما مطابقت داشته باشد، این تغییر را در تمام سرویس‌های خود اعمال خواهد کرد.
مجموعه دوم دستورالعمل های زیر برای یک مرورگر وب است، اما می توانید تنظیمات را از برنامه موبایل فیس بوک نیز انجام دهید. اگر کاربر فیس بوک نیستید، راهی برای تغییر این تنظیم دوم وجود ندارد.
در برنامه: روی نماد پایین سمت راست کلیک کنید تا به نمایه خود بروید > منوی بالا سمت راست را باز کنید > تنظیمات > تبلیغات > داده‌های مربوط به فعالیت شما از شرکا. اکنون، همه ضامن ها را خاموش کنید.
در رایانه: وارد فیس بوک شوید > روی فلش رو به پایین در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید > تنظیمات و حریم خصوصی > تنظیمات > تبلیغات را از منوی سمت چپ انتخاب کنید > تنظیمات تبلیغات را از منوی سمت چپ کلیک کنید > تبلیغات نمایش فیس بوک را کلیک کنید > کلید را خاموش کنید.

 

تبلیغاتی را که در برخی موضوعات می بینید محدود کنید

اینستاگرام بیشترین درآمد خود را از تبلیغات به دست می آورد و هیچ راهی برای مشاهده کامل آنها وجود ندارد. با این حال، می توانید سعی کنید از تبلیغات در چند موضوع خاص خودداری کنید. به منوی اولویت‌های موضوع آگهی بروید و به اینستاگرام بگویید که می‌خواهید تبلیغات کمتری در مورد الکل، والدین، حیوانات خانگی، مسائل اجتماعی، انتخابات و سیاست ببینید.
همین تنظیمات را در اکانت های فیسبوک خواهید دید. در هر صورت، شرکت تضمین نمی کند که به هیچ وجه تبلیغات مرتبط با این موضوعات را مشاهده نخواهید کرد. این تنظیمات برای محافظت از حریم خصوصی شما کار زیادی انجام نمی دهند، اما یکی از معدود راه هایی هستند که می توانید فید رسانه های اجتماعی خود را برای تجربه ای سالم تر و لذت بخش تر تنظیم کنید.
در برنامه: روی نماد پایین سمت راست کلیک کنید تا به نمایه خود بروید > منو در بالا سمت راست باز کنید > روی تنظیمات > تبلیغات > موضوعات تبلیغاتی > موضوعی که می‌خواهید از آن اجتناب کنید > ذخیره ضربه بزنید.

 

از اکانت اینستاگرام خود در برابر هکرها محافظت کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش امنیت استفاده از احراز هویت چند عاملی (MFA) است که به عنوان احراز هویت دو مرحله ای نیز شناخته می شود. می توان از آن برای بسیاری از خدمات استفاده کرد. از قبل می توانید از آن برای ایمیل یا حساب بانکی خود استفاده کنید.
اگر آن را روشن کنید، اینستاگرام کدی را برای شما ارسال می کند که هنگام ورود از مرورگر جدید یا دستگاهی که نمی شناسید، از آن برای تأیید هویت شما استفاده می کند.
کارشناسان موافقند که پیام‌های متنی امن‌ترین گزینه برای احراز هویت چند مرحله‌ای نیست، و برای تقویت بیشتر، اینستاگرام همچنین به شما اجازه می‌دهد با استفاده از برنامه‌ای روی گوشی خود مانند Google Authenticator یا Duo Mobile، احراز هویت چند مرحله‌ای را تنظیم کنید.
با روشن بودن MFA، هیچ کس نمی تواند وارد حساب شما شود مگر اینکه به تلفن و رمز عبور شما دسترسی داشته باشد.
در برنامه: روی پایین سمت راست کلیک کنید تا به نمایه خود بروید > منوی بالا سمت راست را باز کنید > تنظیمات > امنیت > احراز هویت دو مرحله ای > روی روش ورود به سیستمی که می خواهید استفاده کنید ضربه بزنید و دستورالعمل های بعدی را دنبال کنید.

 

به اشتراک گذاری داده ها را با سایر شرکت ها محدود کنید

می‌توانید اینستاگرام را به برنامه‌های خارجی متصل کنید که برخی از افراد برای انجام کارهایی مانند زمان‌بندی پست‌ها، ویرایش عکس‌ها و تجزیه و تحلیل فعالیت فالوورها از آن‌ها استفاده می‌کنند.
برنامه های مرتبط با حساب اینستاگرام شما می توانند به برخی از داده های شما دسترسی داشته باشند. هرچه برنامه های بیشتری را متصل کنید، در برابر خطرات امنیتی و حریم خصوصی آسیب پذیرتر خواهید بود. برنامه های شخص ثالث نقش بزرگی در رسوایی کمبریج آنالیتیکا و نشت داده ها ایفا کردند که در نهایت منجر به مرگ شبکه اجتماعی گوگل، Google+ شد.
اینستاگرام بررسی نوع داده‌ها و مجوزهایی را که به برنامه‌های دیگر داده‌اید را آسان می‌کند و دسترسی به برنامه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید یا به آنها زحمت نمی‌دهید لغو می‌کند.
در برنامه: روی نماد پایین سمت راست کلیک کنید تا به نمایه خود بروید > منو را در بالا سمت راست باز کنید > تنظیمات > امنیت > برنامه ها و وب سایت ها > فعال شده > روی حذف نصب در کنار یک برنامه خاص ضربه بزنید.

 

تصمیم بگیرید چه کسی می تواند در اینستاگرام به شما پیام بدهد

پیام ها جزء اصلی تجربه اینستاگرام هستند. هرکسی که دنبال می‌کنید می‌تواند برای شما پیام ارسال کند، اما به‌طور پیش‌فرض، وقتی فردی که دنبال نمی‌کنید سعی می‌کند با شما تماس بگیرد، پیام‌های او به برگه «درخواست‌های پیام» ارسال می‌شود.
می‌توانید پیام‌های موجود در پوشه درخواست‌ها را بدون اینکه طرف مقابل بداند شما به آن‌ها نگاه می‌کنید بخوانید، به شما این امکان را می‌دهد قبل از تصمیم‌گیری برای باز کردن یک گفتگو، یک پیش‌نمایش کوچک دریافت کنید.
با این حال، می توانید تصمیم بگیرید که به هیچ وجه این پیام ها را دریافت نکنید. یا برای افرادی که در فیس بوک با آنها دوست هستید اما نه در اینستاگرام، می توانید برعکس عمل کنید و هر پیام را مستقیماً به پوشه چت معمولی ارسال کنید تا مطمئن شوید که آنها را از دست ندهید.
اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که نحوه مدیریت این پیام ها را به دقت تنظیم کنید. می‌توانید برای دسته‌های مختلف افراد، مانند دوستان دوستانتان یا افرادی که دنبال نمی‌کنید، انتخاب‌های سفارشی داشته باشید.
در برنامه: روی نماد پایین سمت راست کلیک کنید تا به نمایه خود بروید > منو را در بالا سمت راست باز کنید > تنظیمات > حریم خصوصی > پیام‌ها > برای اتصالات احتمالی مختلف ضربه بزنید و انتخاب کنید که چگونه می‌خواهید با شما تماس گرفته شود.

 

همگام سازی مخاطبین خود را متوقف کنید

اینستاگرام از تعدادی تکنیک برای پیشنهاد اکانت های جدید به شما برای فالو کردن استفاده می کند. یکی از روش ها این است که به صورت دوره ای مخاطبین را در تلفن خود اسکن کنید، اما تنها در صورتی می توان این کار را انجام داد که به اینستاگرام اجازه داده باشید.
هنگامی که به هر شرکتی اجازه دسترسی به لیست مخاطبین خود را بدهید، دشوار است که بدانید آنها با آن چه خواهند کرد. در سال 2018، تعدادی از گزارش‌ها، از جمله یکی از محققان دانشگاه‌های پرینستون و شمال شرقی، نشان داد که فیس‌بوک از اطلاعات دفترچه آدرس کاربران برای هدف قرار دادن دوستان با تبلیغات استفاده می‌کند.
اگر به اینستاگرام اجازه داده اید که مخاطبین خود را اسکن کند، هنوز برای تغییر نظر دیر نیست.
در برنامه: با کلیک کردن بر روی نماد در پایین سمت راست به نمایه خود بروید > منوی بالا سمت راست را باز کنید > تنظیمات > حساب > همگام سازی مخاطبین > کلید را خاموش کنید.
با این حال، با این کار مخاطبینی که شرکت قبلاً آپلود کرده است از حساب اینستاگرام شما حذف نمی شود. می توانید این کار را با ورود به اینستاگرام با استفاده از رایانه انجام دهید.
در مرورگر رایانه: وارد اینستاگرام شوید > روی عکس نمایه خود در بالا سمت راست کلیک کنید تا منو باز شود > تنظیمات > مدیریت مخاطبین > حذف همه.

 

این که آنلاین هستید پست نکنید

اینستاگرام قابلیتی را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد ببینند افرادی که فالو می کنند یا پیام می دهند چه زمانی آنلاین هستند. این می تواند برای تصمیم گیری در مورد زمان ارسال میم جدید مورد علاقه خود به یک دوست مفید باشد، اما دیدن وضعیت آنلاین سایر کاربران مستلزم آن است که شما را نیز عمومی کنید.
اگر این معامله ارزشمندی به نظر نمی رسد، می توانید این ویژگی را خاموش کنید.
در برنامه: روی نماد پایین سمت راست کلیک کنید تا به نمایه خود بروید > منو را در بالا سمت راست باز کنید > تنظیمات > حریم خصوصی > وضعیت فعالیت > کلید را خاموش کنید.

 

نحوه استفاده اینستاگرام از حساب کاربری خود را برای ایجاد شبکه خود محدود کنید

شاید متوجه شده باشید که وقتی یک حساب کاربری جدید را دنبال می کنید، اینستاگرام پیشنهاد می کند چند کاربر مشابه را بررسی کنید. همین اتفاق برعکس می‌افتد: اینستاگرام حساب کاربری شما را به افراد دیگر توصیه می‌کند.
اگر می‌خواهید فالوورهای بیشتری جذب کنید، این کار مفید است، اما همچنین می‌توانید پیدا کردن خود را سخت‌تر کنید. برای دسترسی به تنظیمات مناسب باید از یک مرورگر استفاده کنید، نه برنامه.
در مرورگر: وارد اینستاگرام شوید > روی عکس نمایه خود در بالا سمت راست کلیک کنید تا منو باز شود > نمایه > ویرایش نمایه > علامت گزینه پیشنهادات حساب مشابه را بردارید.

 

محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما

مهم نیست که از تلفن یا لپ تاپ خود استفاده می کنید: اطلاعات شخصی شما می تواند ردی دیجیتالی از جایی که آنلاین هستید باقی بگذارد. توماس ژرمن، کارشناس Consumer Reports در برنامه تلویزیونی "Consumer 101" به جک ریکو توضیح می دهد که برای محافظت از حریم خصوصی خود به صورت آنلاین چه کاری می توانید انجام دهید.

 

منبع: https://instasho.ir/blog/instagram-settings

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 32

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما