خدمات تیم یاسئومی در زمینه افزایش سرعت سایت


خدمات تیم یاسئومی در زمینه افزایش سرعت سایت

در سال 2006، آمازون اعلام کرد که به ازای هر 100 میلی ثانیه افزایش سرعت سایت خود، 1٪ درآمد بیشتری ایجاد می کند. پس از این آمار، گوگل اعلام کرد که در رتبه بندی نتایج جستجو، سرعت سایت را در نظر خواهد گرفت. از آن زمان، تاثیر مثبت افزایش سرعت سایت بر مواردی مانند کمپین های بازاریابی آنلاین، افزایش کلیک سایت و در نهایت افزایش فروش هر روز مشهود بوده است. .
در این مقاله استفاده از CDN و روش های دیگر برای افزایش سرعت سایت را در قسمت هایی که می توانید به صورت جداگانه مطالعه کنید را بررسی کرده ایم.

 

سرعت سایت چیست؟

سرعت سایت به مدت زمانی است که یک موتور جستجو طول می کشد تا صفحات ایندکس شده شما را به طور کامل بارگذاری کند. سرعت سایت به شما می گوید که مخاطب شما چقدر سریع محتوای شما را می بیند و با آن ارتباط برقرار می کند. مفهوم دیگری که گاهی اوقات با سرعت سایت اشتباه گرفته می شود، سرعت صفحه است. سرعت صفحه در واقع زمانی است که طول می کشد تا یک صفحه به طور کامل بارگذاری شود (FCP). در هسته این معیار معیار دیگری به نام Time To First Byte یا TTFB وجود دارد. این معیار نشان می دهد که چه مدت طول می کشد تا مرورگر کاربر اولین بایت داده را دریافت کند.

 

بررسی راه های مختلف برای افزایش سرعت سایت

قبل از شروع افزایش سرعت صفحات وب سایت خود، باید بدانید که سرعت آن چقدر است. یکی از راه های درک سرعت سایت و شاید معروف ترین آن استفاده از سایت gtmetrix.com است. فرض کنید شما یک سایت وردپرسی دارید. با کپی و چسباندن لینک صفحه یا سایت خود به این سایت ها می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد دلایل کندی سایت وردپرس خود و همچنین مشاهده سرعت سایت به دست آورید. می توانید تکنیک های زیر را به عنوان راه هایی برای افزایش سرعت سایت به کار ببرید.

 

فشرده سازی

ابتدایی ترین روش برای افزایش سرعت سایت این است که فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود را فشرده کنید تا با استفاده از نرم افزارهای مختلف در صفحات مختلف وب سایت قرار گیرند. این باعث کاهش حجم سایت شما برای بارگذاری می شود. بهتر است برای فایل های بزرگتر از 150 بایت فشرده سازی کنید. یکی از نرم افزارهای مفید در این زمینه Gzip است.
این نوع نرم افزار با حذف فاصله، کاما و سایر کاراکترهای غیر ضروری مانند کدهای کامنت و کدهای استفاده نشده سرعت بارگذاری سایت را افزایش می دهد. برای افزایش سرعت سایت وردپرس می توانید از افزونه های مختلفی مانند Autoptimize استفاده کنید. همچنین باید تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی و دانلودها را تا حد امکان با نرم افزارهای مرتبط مانند فتوشاپ فشرده کنید.

 

تغییر مسیرها را کاهش دهید

یکی از راه های افزایش سرعت سایت، کاهش ریدایرکت ها است. ریدایرکت ابزاری است که باعث می‌شود مرورگر از یک URL به URL دیگر برود. این ابزار در مواردی استفاده می شود که محتوای یک صفحه به صفحه دیگری از همان وب سایت منتقل می شود. هر بار که صفحه ای در وب سایت شما به صفحه دیگری هدایت می شود، زمان بیشتری صرف تکمیل چرخه های درخواست و پاسخ و بارگذاری فایل های HTML می شود. ارسال می تواند توسط سرور یا توسط کاربر انجام شود. نکته این است که در بیشتر موارد این تغییر مسیرها در جای خود نیستند و قابل شناسایی و حذف هستند. یکی از ابزارهایی که می تواند به شما در تشخیص تغییر مسیرها کمک کند ScreamingFrog است.

 

جاوا اسکریپت مسدودکننده رندر را حذف کنید

مرورگرها باید قبل از ارائه صفحه به کاربر بتوانند HTML را تجزیه کنند. اگر در طول این فرآیند با یک اسکریپت مواجه شدند، باید قبل از ادامه آن را اجرا کنند. بنابراین، حذف این فایل های مسدود کننده رندر یکی از راه های افزایش سرعت بارگذاری سایت است. بهترین کار این است که فایل جاوا اسکریپت را به پایین سایت منتقل کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که مرورگرها قبل از رندر کردن فایل CSS فایل های دیگر را بررسی نمی کنند. به همین دلیل باید CSS را نیز در بالای سایت قرار دهید.

 

با استفاده از کش مرورگر یا کش

این روش به ویژه برای افزایش سرعت سایت های پربازدید موثر است. مرورگرها اطلاعات زیادی از جمله تصاویر، فایل های جاوا اسکریپت و غیره را در حافظه خود ذخیره می کنند. به این ترتیب، بار دوم که کاربر از سایت بازدید می کند، مرورگر نیازی به بارگذاری مجدد کل صفحه ندارد. برای این منظور باید یک تاریخ انقضا برای ذخیره کش خود در مرورگرها تعیین کنید. در بیشتر موارد، یک سال برای تاریخ انقضای کش خوب است.

 

بهبود زمان پاسخگویی سرور

استفاده از سرور ابری یکی از عوامل افزایش سرعت سایت است، زمان پاسخگویی سرور شما ممکن است با تاثیر عوامل زیر متفاوت باشد:
میزان ترافیک دریافتی
منابعی که هر صفحه دریافت می کند
نرم افزار استفاده شده توسط سرور
کیفیت میزبانی سرور
برای بهبود سرعت سایت، باید به دنبال تعامل کند پایگاه داده، تغییر مسیرهای آهسته یا کمبود حافظه روی سرور خود باشید. در حال حاضر بهترین سرورها زمان پاسخگویی ایده آل 200 میلی ثانیه دارند. در نهایت، شاید بهتر باشد از یک میزبان وب با سرعت بالاتر استفاده کنید.

 

چندین راه برای تقویت سایت وردپرس

امروزه بیش از ۷۰ درصد سایت ها وردپرس هستند. علاوه بر مطالب ذکر شده برای افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس و همچنین استفاده از CDN که در قسمت بعدی به بررسی آنها می پردازیم; راه های زیر را در نظر داشته باشید.

 

از یک الگوی سبک استفاده کنید

مطمئنا هر چه موضوع سایت وردپرس شما با عناصر گرافیکی پویاتر و جذاب تر باشد، مخاطبان بیشتری خواهد داشت. اما اگر تعداد و حجم این عناصر بیش از حد باشد یا اندازه آنها بزرگتر از اندازه صفحه شما باشد. قطعا روی سرعت سایت شما تاثیر می گذارد. چنین قالبی حتی می تواند وب سرور شما را خراب کند. بهترین گزینه برای افزایش سرعت سایت وردپرس استفاده از تم های سبک است. قالب های پیش فرض وردپرس معمولا بهترین گزینه برای انجام این کار هستند. برای حفظ غنای بصری سایت همزمان با سرعت بالا از چارچوب ها و تم های Bootstrap یا Foundation استفاده کنید.

 

پایگاه داده را پاک کنید

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای افزایش سرعت سایت وردپرس، تمیز کردن پایگاه داده است. این امر حجم پایگاه داده و نسخه های پشتیبان آن را به حداقل می رساند. همچنین، نظرات هرزنامه، کاربران جعلی، پیش‌نویس‌های محتوای قدیمی و تم‌های ناخواسته نیز می‌توانند سایت وردپرس شما را کند کنند. این موارد را نیز پاک کنید.

 

افزونه ها را غیرفعال یا حذف کنید

نگه داشتن افزونه های ناخواسته، ناخواسته زیادی به فایل های وب شما اضافه می کند. همچنین حجم پشتیبان گیری را افزایش می دهد و مقدار زیادی از منابع سرور را مصرف می کند. وب سرویس هایی مانند IFTTT یا Zapier به طور خودکار این افزونه ها را حذف می کنند و سرعت سایت وردپرس را افزایش می دهند.

 

استفاده از CDN برای افزایش سرعت سایت

شبکه تحویل محتوا یا CDN شبکه ای از سرورها است که برای توزیع بار تحویل محتوا استفاده می شود. در این شبکه، کپی های سایت شما را در مراکز داده مختلف در مناطق جغرافیایی مختلف ذخیره می کند تا کاربران بتوانند محتوای سایت شما را از نزدیک ترین پایگاه داده و با سرعت بیشتری دریافت کنند. در واقع یک CDN با میزبانی فایل های شما در شبکه بزرگی از سرورها در سراسر جهان کار می کند. با استفاده از CDN، پهنای باند در سرورهای مختلف توزیع می شود، بنابراین بار روی هر سرور کاهش می یابد و سایت شما نیز در برابر حملات DDoS و ترافیک محافظت می شود. این شبکه می تواند تا 60 درصد در مصرف پهنای باند صرفه جویی کند. علاوه بر این، استفاده از CDN تعداد درخواست های مورد نیاز بینندگان برای دسترسی به سایت را به نصف کاهش می دهد.
یکی از خدمات افزایش سرعت سایت که توسط شرکت ها ارائه می شود CDN است. در کشور ما نیز شرکت ابراروان که شبکه خود را در بیش از چهل شهر دنیا گسترش داده است یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می باشد. با خرید CDN این شرکت، اطمینان حاصل کنید که شش میلیون درخواست در دقیقه برای سایت شما پشتیبانی می شود.

 

راه های افزایش سرعت سایت در یک نگاه

سرعت سایت یک پارامتر حیاتی در تجارت آنلاین امروزه است. در این مقاله که می توان آن را راهنمای افزایش سرعت سایت نامید گفتیم که برای بهبود این شاخص باید سرعت سایت خود را تست کنید. کاهش حجم فایل ها، حذف ریدایرکت ها، حفظ ترتیب فایل ها، استفاده از کش و بهبود زمان پاسخگویی سرور، پنج روش اصلی است که برای بهبود سرعت وب سایت بررسی کردیم. علاوه بر این، راه حل های ویژه ای برای افزایش سرعت سایت وردپرس وجود دارد، مانند استفاده از یک قالب سبک و حذف افزونه های اضافی.
یکی از راه های اصلی افزایش سرعت سایت، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) برای سایت است. این شبکه محتوای سایت شما را از نزدیک ترین نقطه ممکن و با امنیت بالا به کاربر ارائه می دهد. ما نیز در پایان این مقاله به معرفی این راه حل پرداختیم.

 

  انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 29

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما