راهکارهای عملی برای دستیابی به SEO Strategy - یاسئومی


راهکارهای عملی برای دستیابی به SEO Strategy - یاسئومی

استراتژی سئو احتمالا قوی ترین راه حل برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو است. البته بهتر است بدانید که مواردی مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئوی داخلی، سئوی فنی و هر بخشی از سئو را می توان از انواع سئو در نظر گرفت، اما اگر به عنوان مثال در مورد تحقیق کلمات کلیدی چند توصیه داشته باشیم، نمی تواند. استراتژی نامیده می شود. سئو. بخش های مختلف سئو مراحلی در یک طرح کلی هستند.
بسیاری از دوستانی که به دنبال شروع کار با سئو هستند در انتخاب استراتژی سئو دچار سردرگمی می شوند و این سردرگمی یکی از دلایل شکست اکثر استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر، بیشتر استراتژی‌هایی که ارائه کرده‌ایم، چند قسمتی هستند و به جای یک هدف بزرگ، بر موضوعات کم اولویت و کم‌الویت تمرکز دارند.

 

چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم؟

در این پست به جای الگو و چند نکته سئو، سعی می کنم یک استراتژی دقیق سئو را به شما ارائه دهم که از اصول اولیه رشد سئو پیروی می کند. در مقالات قبلی در مورد موضوعاتی مانند سئو داخلی یا خارجی و سایر مشکلات سئو صحبت کرده ام و اکثر آنها جنبه آموزشی دارند. شما باید یک استراتژی سئو داشته باشید که با کمترین اشتباه و بیشترین بازده سروکار داشته باشد. در زیر می خواهم در مورد یک استراتژی عالی سئو صحبت کنم که می توانید از آن برای مشاهده رشد خوب در سئو سایت خود استفاده کنید.

 

ابتدا اهداف سئوی خود را تعیین کنید

قبل از اینکه دانش درستی در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) داشته باشیم، مهم است که هدف داشته باشیم و اهداف خود را تعیین کنیم. زمانی که می خواهید سئو سایت خود را راه اندازی کنید، باید کلماتی را که می خواهید برای سئو سایت هدف قرار دهید.

بگذارید برای شما مثالی بزنم:
ورد، آموزش سئو
راه حل: محتوای آسمان خراش

می دانید که با انجام این کار باید سایت را با آن کلمه کلیدی تبلیغ کنید و در نتیجه با کمترین سردرگمی مواجه خواهید شد. همچنین بدون اهداف مشخص نمی توانید فعالیت های سئوی خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید. شما همچنین باید بدانید که قبل از اینکه سایت خود را بر اساس کلمات سئو کنید، چه کلماتی پول در می آورند و این بسیار مهم است زیرا ما سخت کار می کنیم و باید از آن سود ببریم، بنابراین باید روی کلماتی که از نظر مالی وارد می کنید کار کنید.
شما باید تعیین کنید که می خواهید به چه چیزی برسید. بهتر است قبل از شروع کار به نتیجه نهایی فکر کنید.

  • آیا می خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ برای کدام محصولات یا خدمات؟
  • آیا می خواهید سهم بیشتری از بازار داشته باشید؟
  • به دنبال ترافیک بیشتر به سایت خود هستید؟
  • آیا می خواهید از سئو برای جذب کاربران و ترغیب آنها به انجام کاری در زمینه بازاریابی محتوا استفاده کنید؟

 

مقیاس پذیری و سنجش سئو را در نظر بگیرید

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که شرکت‌های بزرگ هنگام توسعه یک استراتژی سئوی وب‌سایت با آن مواجه می‌شوند، مقیاس‌پذیری است، اینکه چقدر کار سئوی آنها قابل اندازه‌گیری و مقیاس‌پذیر است. ممکن است سایت شما هزاران صفحه داشته باشد یا تا به حال بی هدف و بدون استراتژی روی سئوی سایت خود کار کرده باشید یا شاید در حال کار روی لینک سازی سایت هستید و در هر صورت باید کاری را که انجام می دهید انجام دهید یا کاری را که انجام می دهید اندازه گیری کنید. آنها دارند انجام می دهند.
چندین ابزار وجود دارد که به شما امکان می دهد گزارش SEO خود را اندازه گیری کنید. داده ها را می توان در Google Analytics، Google Search Console، SEMRush یا Ahrefs و غیره ذخیره کرد. به راحتی از وسایل نقلیه جدا می شود.

 

استراتژی های سئوی رقبای خود را بررسی کنید

قبل از اینکه بتوانید استراتژی سئوی سایت خود را بهبود ببخشید، باید درباره رقبای خود تحقیق و تجزیه و تحلیل کنید. چگونه؟ شما می توانید کارهای مثبتی را که رقبا انجام می دهند انجام دهید و از کارهای منفی که انجام می دهند اجتناب کنید. در فرآیند تجزیه و تحلیل رقبا، مانند ورودی های دریافتی توسط رقبا (کاربران از چه کلماتی ورودی دریافت می کنند)، استراتژی محتوای آنها چیست و فرآیند پیوند چگونه انجام می شود.
بهتر است موارد دیگری از جمله رابط کاربری سایت، تجربه کاربری کاربران سایت رقیب، فعالیت رقبا در شبکه های اجتماعی و نحوه هدف قرار دادن مخاطبین رقبای اصلی و دایرکتوری ها را نیز بررسی کنید. با این کار متوجه می شوید که مزیت های رقابتی رقبای شما چیست و می توانید با اعمال آنها در سایت خود به نتیجه بهتری برسید. همچنین می توانید با استفاده از عوامل فنی سئو مانند سلامت سایت، سرعت سایت، بارگذاری صفحه، پاسخ گویی سایت و موارد دیگر نتایج بهتری کسب کنید.
تجزیه و تحلیل رقبای شما البته باید شامل رقبای اصلی شما باشد، زیرا آنها به خوبی عمل کردند و توانستند بهترین رتبه ها را کسب کنند و در نتیجه، استراتژی هایی که اجرا کردند احتمالا درست و موثر بوده اند. با این حال، مهم است که سایر رقبای آنلاین خود را نیز در نظر بگیرید زیرا آنها در رشد سایت خود موفق خواهند بود. وب سایت هایی که برای کلمات کلیدی هدفمند سئوی شما هدف قرار می گیرند و صفحه اول گوگل را اشغال می کنند، باید آنالیز شوند، حتی اگر رقیب مستقیم نباشند.
به عنوان مثال، شما در زمینه سئو کار می کنید اما سایت دیگری که در زمینه هاست کار می کند در یکی از کلمات هدف سایت شما رتبه خوبی دارد، بنابراین باید آن را بررسی کنید و ببینید چه چیزی کار می کند. . انجام کار مشابه. دلیل آن کاملا واضح است: برای جذب بیشترین ترافیک جستجو، باید به اندازه رقبای غیر مستقیم خود و همچنین رقبای مستقیم خود بالا باشید.
مثلاً اگر در زمینه فروش پوشاک فعالیت می کنید، ممکن است یک سایت آرایشی و بهداشتی در وهله اول رقیب شما نباشد، اما اگر روی کلمه ای مانند پوشاک برای سلامت بدن کار کند، رقیب غیر مستقیم شما خواهد بود.

 

تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی انجام دهید

تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس هر استراتژی سئو قوی است. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما ایجاد محتوا و صفحات وب که مخاطبان شما واقعاً به دنبال آن هستند، مهم است و سئوی محتوا کلید یک استراتژی سئوی موفق است. ما به عنوان یک تجارت کوچک یک برگ برنده بزرگ داریم و این بخش کوچکی از کسب و کار ما است. برندهای بزرگ اغلب محتوای زیادی تولید می کنند که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار نمی دهد (زیرا بسیاری از افراد مستقیماً از آنها بازدید می کنند و فقط می خواهند کاربر را در سایت نگه دارند) یا روی کلمات کلیدی کار می کنند. اینها بسیار سخت هستند و ما می توانیم طولانی تر و راحت تر روی کلمات کار کنیم.
تحقیق کلمات کلیدی می تواند این مزیت را نسبت به برندهای بزرگی مانند دیجی کالا به ما بدهد. با تحقیقات پیشرفته کلمات کلیدی، می توانید ایده کاملی از بسیاری از موضوعات به دست آورید و بدون کلمات کلیدی که پیدا می کنید، فرآیند سئو به سایر کلمات نیز آسیب می رساند. روی آنها هم کار کنید. این منجر به ترافیک بیشتر وب سایت، تعامل بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر می شود. در این مقاله تحقیق کلمات کلیدی می توانید با تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید.

 

هدف جستجوی کاربر را درک کنید

هدف گذاری جستجو یکی از حیاتی ترین جنبه های تحقیق کلمات کلیدی است زیرا گوگل می خواهد سئوکاران هدف جستجوی کاربران را بدانند و دقیقاً برای همین هدف محتوا تولید کنند. به عبارت دیگر، گوگل قصد دارد در سریع ترین زمان ممکن مرتبط ترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد.
یک کلمه کلیدی می تواند حجم جستجوی بالایی داشته باشد، مانند مبل. با این حال، از آنجایی که شما فروشنده مبل هستید، کاربری که به دنبال عکس مبل است یا به دنبال مدل مبل است که با محتوا، تجارت، محصولات یا خدمات شما مطابقت نداشته باشد و کلمه سخت این است که روی مبل سخت کار کنید. . دامنه. سئو را خودتان انجام دهید، اما در نهایت کاربران ممکن است تمایلی به خرید مبل نداشته باشند، پس بهتر است در سایت خود به دنبال کلماتی بگردید که هدفی برای آن محتوا داشته باشند و هدف کاربر نیز یکی باشد.
شما می توانید زمان زیادی را صرف کنید و احتمالاً رتبه و ترافیک بالایی کسب کنید، اما این ترافیک کاربر مشتری نخواهد بود.

 

چگونه می توانید بفهمید که گوگل هدف جستجو را درک می کند؟

کلمه کلیدی خود را جستجو کنید و 10 تا 20 نتیجه اول را تجزیه و تحلیل کنید. آموزش محور، راه حل گرا یا برند گرا؟ اگر پاسخ شما مثبت است، روی آن کلمه کار می کنید، اگر نه، نباید روی آن کلمه کار کنید.
مثلا همین نمونه مبل ما. برای مبل در گوگل جستجو کنید و نتایج برتر را ببینید. آیا آنها فروشگاه های اینترنتی هستند؟ آیا آنها یک سایت تبلوید هستند؟ سایت های آموزشی؟ و مهم نیست این سایت ها چه هستند، مهم این است که سایت شما در چه حوزه ای فعالیت می کند. اگر سایت شما فروشگاهی است و بیشتر نتایج آن فروشگاهی است، ارزش کار کردن را دارد و به دامنه شما مرتبط نیست. کار، بهتر است روی آنها کار نکنید.
نکته مهم این است که وقتی گوگل یک سایت را تبلیغ می کند، هدف کاربر را درک می کند و سعی می کند مهمترین نتایج را به هدف کاربر نشان دهد و اگر با جستجوی کلمه آن را پیدا کردید، سایت های شریک شما بالا می آیند، یعنی کاربران می خواهند. آی تی. همان و گوگل متوجه آن شد.

 

سعی کنید عناوین محتوا را برای CTR بهتر متمایز کنید

متمایز کردن عنوان محتوای خود در Google SERP برای دریافت CTR بیشتر بسیار مهم است. دستیابی به رتبه صفحه گوگل یک چیز است و دیگری داشتن عناوین قانع کننده کافی برای کلیک کاربران است. هر چقدر هم که محتوای شما خوب باشد، اگر عنوان محتوا خوب نباشد، کاربران کلیک نمی کنند و دیده نمی شوند.
اگر سئو سایت خود را انجام ندهید دیده نمی شوید و اگر در سایت خود سئو انجام دهید و عنوان خوبی نداشته باشید دیگر دیده نمی شوید و تفاوتی با هم ندارند. به علاوه وقتی گوگل می بیند که روی سایتی کلیک نمی شود، اطلاعاتی از گوگل دریافت می کند که برند شما مناسب نیست یا سایت شما نامربوط است و می توان نقل و انتقالات مختلفی را در نظر گرفت.
بهتر است از عناوین جذابی در عنوان خود استفاده کنید که شما را از سایر رقبا متمایز کند. به عنوان مثال:

  • از اعداد استفاده کنید
  • از سال استفاده کنید (کاربر با دیدن سال جدید سریعتر کلیک می کند)
  • از کلمات جذاب رایگان، جدید، حرفه ای، قدرتمند، شگفت انگیز، ترسناک و رویایی استفاده کنید.
  • از چنین نشانه هایی! یا ؟ برای استفاده. (از جملات و سوالات شگفت انگیز استفاده کنید)

 

استراتژی سئو و قیف

هنگامی که می خواهید سایت سئوی خود را راه اندازی کنید، باید یک استراتژی برای ساخت قیف نیز داشته باشید. حتی اگر سایت شما یک سایت بزرگ است، باید در نظر داشته باشید که محصولات یا دسته بندی های سئو کافی نیستند. شما باید کاربران را به دسته های مختلفی تقسیم کنید که هر کدام نیازها و بودجه خود را دارند و اینکه چگونه می توانید از قیف برای بهبود نیازهای مشتریان خود استفاده کنید.
شما باید در طول قیف خرید یک تجربه کاربری عالی ارائه دهید. فرض کنید کاربران شما مسافر هستند و در سفر تجربه عالی و همچنین اطلاعات مرتبط و مفیدی را در اختیار آنها قرار دهید. چه مشتریان جدید به دنبال چیزی عمومی یا خاص هستند، شما باید آنجا باشید. به این معنی که اگر یک فروشگاه اینترنتی برای نقاشی دارید، بهتر است دو راه حل پیش روی خود داشته باشید:
در فرآیند سئوی خود از کلمات عمومی و بزرگ استفاده کنید. (نکته: از کلمات خیلی بزرگ استفاده نکنید. مانند مبل. اما می توانید از کلماتی مانند خرید مبل نیز استفاده کنید.)
در فرآیند سئوی خود از کلمات پرمخاطب تری استفاده کنید.
بهتر است ببینید کدام کلمات می توانند شما را خریدار بیشتری کنند و روی کلماتی که باعث خرید آنها از شما می شود کار کنید. شما باید نقاط درد مشتری را بیابید، یعنی درد کاربر (چیزی که جستجو کرده و به سایت شما رسیده است) که به آنها اجازه می دهد استفاده از سایت شما را بهبود بخشند و به همین ترتیب صفحات شما را به سئو برسانند.
همچنین در قیف فروش باید بگویم که مشتری در نگاه اول از شما خرید نمی کند و بارها و بارها به سایت شما سر می زند و با جلب اعتماد خریدهای خود را انجام می دهد. من آن را سفر مشتری می نامم. سفر مشتری حداقل چند ماه طول می کشد، بنابراین آیا باید وقت خود را صرف کنید و ببینید چه چیزی کاربران را در هر قسمت از قیف باز می دارد؟ برای مثال باید ببینید چرا کاربری که می خواهد از شما گوشی بخرد آن را نمی خرد. آیا این گوشی برای او گران است؟ پس گوشی های ارزان دیگری را به او معرفی کنید، آیا او به دنبال گوشی با کیفیت بهتری است؟ پس محصولات با کیفیت بهتر را به او نشان دهید و این نکات کوچک باعث افزایش فروش می شود.
مثال دیگر کاربرانی هستند که در بالای قیف قرار دارند، جایی که افراد ممکن است به جای راه حل به دنبال چیزهای دیگری باشند. بنابراین منطقی است که پست های وبلاگ از اطلاعاتی استفاده کنند که به آنها در درک علت اصلی مشکلشان کمک کند. یا شاید آنها در حال تلاش برای یادگیری چیزی هستند اما مطمئن نیستند که دقیقا از کجا شروع کنند. در این صورت می توانید با موضوعی سرگرم کننده از محتوای مرتبط توجه آنها را جلب کنید.
در وسط قیف، مشتریان بالقوه شروع به تعامل با برندها و فروشندگان مختلف می کنند. در این مرحله، مشتری ممکن است به دنبال محتوای پیشرفته و دقیق تر یا اطلاعات خاص محصول باشد. در انتهای قیف، مشتری ممکن است در حال مقایسه گزینه ها و تصمیم گیری نهایی باشد. شما می توانید با استفاده از راه حل هایی مانند نظرات کاربران، سیستم های رتبه بندی محصولات یا خدمات و تبلیغات، کاربران را مجبور به خرید از برند خود کنید.

 

استراتژی سئو و ارتباط آن با برندسازی سایت

وقتی کاربران برای اولین بار موضوعی را جستجو می کنند، ممکن است شرکت خاصی را در ذهن نداشته باشند. در نتیجه، آنها معمولاً برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع یا حوزه محصول، به جستجوی کلمات کلیدی عمومی و بدون مارک می‌پردازند.
وقتی کسی شروع به جستجوی شرکت های خاصی می کند، معمولاً جستجوهای چند برند انجام می دهد. آنها می توانند نام محصول، نام شرکت یا نظرات محصول را جستجو کنند. یعنی برای مثال می توانند ابتدا جستجو کنند: آموزش زبان انگلیسی و سپس: آموزش زبان انگلیسی و برندسازی برای زبان آموزان برتر در بهبود سئو بسیار موثر خواهد بود. آیا می دانید چرا برندهایی مانند دیجی کالا اینقدر پیشرفته هستند؟ فقط به این دلیل که آنها برندینگ خوبی دارند و اسپم محصول همراه با نام تجاری آنها می آید.
آنها ممکن است به دنبال مقالات مقایسه ای بین چندین سایت مختلف باشند. یا فرض کنید آنها یک محصول خاص را از یک سایت خاص می خواهند، بنابراین کاربران این نوع جستجوی موبایلی باید اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به درخواست موتور جستجو را ارائه دهند. اما آنها همچنین باید بین خود و سایت حس اعتماد ایجاد کنند و اگر این اتفاق بیفتد، مطمئناً نام برند و همچنین نام محصول را در اینترنت جستجو می کنند.
تصور کنید یکی از مشتریان شما در مواجهه با رتبه بندی 2 ستاره آماده خرید باشد. یعنی می خواهد از شما خرید کند اما می بیند که محصول یا سایت شما دارای امتیاز 2 از 5 است. بازخوردهای منفی زیاد می تواند باعث شود که آنها دوباره فکر کنند و گزینه های دیگر را در نظر بگیرند. علاوه بر این، تبلیغات دهان به دهان منفی (آنلاین و آفلاین) احتمالاً در آینده نزدیک اجرا می شود و به فروش شما آسیب می زند. اگر می خواهید سهم بازار سایت خود را به حداکثر برسانید، استراتژی سئوی شما باید برند سایت شما و جستجوهای غیر برند را در نظر بگیرد.

 

بهتر است از نقاط قوت خود استفاده کنید

یک استراتژی بسیار موثر برای تسلط بر نتایج جستجوی گوگل، تمرکز بر نقاط قوت سایت شماست. چگونه؟ در دسته هایی که قبلاً در آنها رتبه خوبی دارید، کارهای بیشتری انجام دهید.
به جای اینکه بخواهید یک سری کلمات بی ربط پیدا کنید و روی آن کار کنید، بهتر است به کاری که قبلا انجام می دادید برگردید و روی آن کار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این صفحه در نتایج گوگل به بهترین شکل ظاهر می شود. هدف قرار دادن مجموعه‌های بزرگی از کلمات کلیدی مشابه می‌تواند رتبه‌بندی شما را بهبود بخشد، و این زمانی اتفاق می‌افتد که از صفحات قدرتمندی که قبلاً برای آنها رتبه‌بندی کرده‌اید کمک بگیرید.
همچنین هرگز سعی نکنید کاربری سایت خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر بخواهید سایت خود را از شطرنج به فوتبال یا بسکتبال تبدیل کنید، کار بسیار سختی خواهد بود. اما اگر در بازی‌های ذهنی دیگر از همان شطرنج حمایت کنید، ممکن است وضعیت بهتری داشته باشید زیرا آنها کمی به هم مرتبط هستند. اما اگر می خواهید از شطرنج به فوتبال تغییر دهید، در واقع تمام قدرت قبلی سایت را از دست داده اید زیرا سایت در رشته دیگری رتبه بندی شده است نه در این زمینه. سایت خود را در جایی متمرکز کنید و تبلیغ کنید که گوگل سایت شما را مرتبط و قابل اعتماد می شناسد.

 

منبع: https://yaseomi.com

  انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 23

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما