معرفی خدمات سئو داخلی یاسئومی


معرفی خدمات سئو داخلی یاسئومی

سئوی داخلی که با نام های سئوی درون صفحه و سئوی درون سایت نیز شناخته می شود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که با بهینه سازی عناصر یک سایت، رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک سایت را افزایش می دهد. سئوی داخلی به معنای بهینه سازی محتوا و کد HTML وب سایت است. از سوی دیگر، سئوی داخلی، سئوی خارجی یا سئوی خارج از سایت وجود دارد که شامل لینک های خارج از سایت شما و سایر سیگنال های اینترنت است که به سایت شما منتهی می شود.

سئوی داخلی مناسب نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را بهتر تفسیر کنند، بلکه به کاربران کمک می کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. در اصل، سئوی داخلی خوب به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند کاربران چه چیزی را در صفحات شما می بینند و چگونه برای محتوا ارزش قائل هستند. بنابراین موتورهای جستجو می توانند بهترین و مرتبط ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران ارائه دهند.

هدف نهایی سئوی داخلی کمک به موتورهای جستجو و کاربران است:

  • محتوای هر صفحه را درک کنید

  • محتوای خود را به عنوان مرتبط ترین با عبارات جستجو شناسایی کنید

  • صفحه را به عنوان یک صفحه ارزشمند در نظر بگیرید و آن را در صفحات نتایج جستجو (SERP) نمایش دهید.

 

کلمات کلیدی، محتوا و سئوی داخلی سایت

در گذشته سئوی درون سایت به معنای استفاده از کلمات کلیدی زیاد در قسمت های مختلف صفحه بود. اما دیگر اینطور نیست و کلمات کلیدی دیگر مورد توجه سئو داخلی نیستند. برای اینکه یک صفحه در گذشته رتبه خوبی داشته باشد؛ آنها از تعداد زیادی از کلمات کلیدی مورد نظر در بیشتر صفحه استفاده کردند تا به موتورهای جستجو نشان دهند که این صفحه ارتباط زیادی با آن کلمه کلیدی دارد و تجربه کاربر در اولویت دوم است. صفحه ای ناخوشایند برای کاربرانی که در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند.

اما امروزه این روش دیگر کاربردی نیست. موتورهای جستجو صفحات را بر اساس معنای آنها به کاربران نشان می دهند و مترادف کلمات کلیدی را نیز در نظر می گیرند. آنها همچنین به تکرار کلمات کلیدی ترکیبی و مترادف های مختلف توجه دارند. در حالی که کلمات کلیدی هنوز مهم هستند، دیگر مهم نیست که از یک شکل ثابت کلمه کلیدی استفاده کنید و آن را تکرار کنید. چیزی که اولویت بالایی برای گوگل دارد. صفحه مربوط به درخواست های کاربران است. بنابراین، همیشه پس از نوشتن مقاله، از خود بپرسید که آیا مقاله با خواسته کاربران با کلمه کلیدی انتخابی شما مطابقت دارد یا خیر.

به این ترتیب، سئوی داخلی کمتر به تکرار کلمات کلیدی و قرار دادن آنها در صفحه اهمیت می دهد. درعوض، روی اینکه کاربران شما چه کسانی هستند، چه چیزی را جستجو می‌کنند، و موضوعات و کلمات کلیدی که می‌توانید برای آنها محتوای مرتبط و کاربرپسند بنویسید، تمرکز کنید. محتوای صفحاتی که سئو داخلی خوبی می خواهند باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • عمق: محتوای کم یکی از اهداف گوگل پاندا بود. اگر صفحه ای شانس خوبی برای رتبه بندی خوب با محتوای عمیق در موضوع داشته باشد.

  • کاربرپسند: محتوای سایت باید به راحتی خوانده شود و عاری از عناصر مزاحم مانند تبلیغات زیاد باشد.

  • منحصر به فرد بودن: محتوای سایت شما نباید کپی سایت های دیگر باشد و باید منحصرا نوشته شود.

  • اصالت: در صورت امکان مطالب سایت باید دارای منابع موثق باشد تا اعتبار بالایی در اختیار خواننده قرار دهد.

  • انطباق با هدف کاربر: هر محتوای سایت باید مطابق با هدف اصلی کاربران ایجاد شود و انتظارات آنها را برآورده کند. به عبارت دیگر، اگر از کلمه کلیدی خاصی برای رتبه بندی استفاده می کنید، مطمئن شوید که کاربری که با جستجوی آن کلمه کلیدی وارد سایت شما می شود به هدف خود رسیده و اطلاعات کافی در مورد آن به دست می آورد.

 

پارامترهای سئو داخلی که به کلمات کلیدی مرتبط نیستند

به غیر از بحث در مورد کلمات کلیدی، عوامل دیگری نیز بر سئوی داخلی سایت تاثیر می گذارد و بر رتبه سایت تاثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از:

پیوندهای درون صفحه: چند لینک در یک صفحه وجود دارد؟ اینها داخلی هستند یا خارجی؟ این پیوندها به کجا منتهی می شوند؟

سرعت بارگذاری صفحه

از داده های ساختاری Schema استفاده کنید

ساختار URL ها

نمای موبایل

ابرداده

تمام پارامترهای فوق به یک چیز اشاره دارد و آن ارائه یک تجربه کاربری خوب برای بازدیدکنندگان سایت است. هرچه عملکرد صفحه بهتر باشد، بهینه سازی داخلی بهتر است.

 

چگونه یک صفحه را به صورت داخلی بهینه کنیم؟

سئوی کامل و بهینه سازی یک صفحه نیازمند تغییراتی در متن و کد صفحه است. با استفاده از راهکارهایی که ما در ادامه خدمت ارائه می دهیم و همچنین مطالب مرتبط با سئوی داخلی که در پایین همین صفحه ذکر شده است می توانید این وظیفه مهم را انجام دهید.

 

آموزش سئو داخلی و راهکارهای عملی

اکثر مردم احتمالاً در مورد استراتژی های سئو داخلی به متا تگ ها و کلمات کلیدی فکر می کنند. اگر به دنبال راه حل های عملی برای سئو داخلی هستید، در جای مناسبی هستید. در زیر چک لیستی از راه حل های سئو داخلی برای افزایش ترافیک سایت با استفاده از آنها ارائه کرده ایم.

 

1. از URL های مناسب استفاده کنید

گوگل اشاره کرد که 3 تا 5 کلمه اول در URL بیشترین وزن را دارند. بنابراین آدرس های سایت را کوتاه و خوانا کنید. همیشه از کلمه کلیدی در URL ها نیز استفاده کنید.

 

به عبارت دیگر:

از ایجاد URL های زشت خودداری کنید. به عنوان مثال: yaseomi . Com/P=123

از URL های طولانی نیز خودداری کنید. لایک کنید: yaseomi . Com/8/6/16/Cat=SEO/در-صفحه-سئوی-بسیار-حیرت انگیز-اومگ-هر-بهترین

 

2. عنوان صفحه را با کلمات کلیدی شروع کنید.

عنوان صفحه مهمترین عامل سئو داخلی سایت است. به طور کلی، هر چه کلمه کلیدی به ابتدای عنوان صفحه نزدیکتر باشد، احتمال اینکه صفحه در رتبه بالاتری قرار گیرد بیشتر می شود.

 

3. کلمات پرکاربرد را به عنوان صفحات اضافه کنید

کلمات رایجی مانند "این سال (2017)"، "بهترین"، "کمک" و "بازبینی" می توانند به رتبه صفحه شما برای کلمات کلیدی طولانی تر کمک کنند.

 

4. عنوان پست خود را با تگ H1 بنویسید

تگ H1 مهمترین عنوان هر صفحه است و بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا به طور خودکار این تگ را به کد صفحه اضافه می کنند. کد سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید که کار می کند.

 

5. از فایل های رسانه ای استفاده کنید.

متون فقط محتوای صفحه نیستند. عکس‌ها و ویدیوها می‌توانند تا حد زیادی در کاهش نرخ پرش سایت کمک کنند. نرخ پرش و زمانی که کاربر در صفحه می گذراند از عوامل رتبه بندی گوگل در نظر گرفته می شود.

 

6. زیر عنوان های سایت را در تگ H2 قرار دهید

حداقل یک بار کلمه کلیدی صفحه را در تگ H2 قرار دهید.

 

7. از کلمه کلیدی در 100 کلمه اول متن استفاده کنید

از کلمه کلیدی صفحه در 100 تا 150 کلمه اول متن استفاده کنید تا کاربر را تشویق کنید روی صفحه سمت راست کلیک کند.

 

8. از طراحی واکنشگرا استفاده کنید

در سال 2105، گوگل شروع به جریمه کردن سایت هایی کرد که صفحه نمایش موبایل خوبی نداشتند. این واکنش در آینده تشدید خواهد شد. ما به شما یک نوع ریسپانسیو برای طراحی سایت مناسب توصیه می کنیم.

 

9. از لینک های خارجی استفاده کنید

این یکی از راه های به دست آوردن سئو کلاه سفید برای جذب ترافیک بیشتر است. لینک های خارجی لینک هایی به سایت های دیگر هستند. این به گوگل کمک می کند محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین به گوگل این امکان را می دهد که سایت شما منبع اطلاعاتی است.

 

10. از لینک های داخلی استفاده کنید

لینک های داخلی در سئو بسیار موثر هستند و سعی کنید از دو یا پنج لینک داخلی در هر صفحه استفاده کنید.

 

11. افزایش سرعت سایت

گوگل به صراحت اعلام کرده است که سرعت بارگذاری سایت یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است. با استفاده از CDN می توانید سرعت سایت خود را با فشرده سازی تصاویر و تغییر هاست افزایش دهید. سرعت سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که سرعت بارگذاری بیشتر از 3 ثانیه نباشد. تحقیقات نشان می دهد که 75 درصد از کاربران بیش از 4 ثانیه برای بارگذاری صفحه منتظر نمی مانند. یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت GTMetrix است.

 

12. از کلمات کلیدی مشابه در متن صفحه استفاده کنید

مترادف ها یا LSI به گوگل کمک می کنند تا محتوای صفحه را با دقت بیشتری درک کند. بنابراین همیشه از کلمات مشابه و مترادف با کلیدواژه اصلی در متن استفاده کنید.

 

13. بهینه سازی تصویر

حداقل یک تصویر از تصویر صفحه را با کلمه کلیدی پر کنید و از کلمات کلیدی در متن جایگزین صفحه استفاده کنید.

 

14. از دکمه های شبکه های اجتماعی استفاده کنید

سیگنال های اجتماعی ممکن است تاثیر مستقیمی بر رتبه سایت نداشته باشند، اما مطمئناً باعث افزایش ترافیک سایت می شوند.

 

15. مطالب طولانی ارسال کنید

آزمایش‌های مختلف نشان داده‌اند که محتوای طولانی‌تر شانس بیشتری برای کسب رتبه بهتر دارد.

 

16. زمان صرف شده توسط کاربران در صفحه را افزایش دهید

اگر کاربر بلافاصله پس از ورود به سایت شما از طریق نتایج گوگل، دکمه بازگشت را کلیک کند، گوگل صفحه شما را بی کیفیت در نظر می گیرد. تعداد کاربران سایت شما یکی از دلایل کیفیت محتوا از نظر گوگل است. کاربران را در سایت نگه دارید و با نوشتن مطالب دقیق تر و طولانی تر، به اصطلاح زمان اقامت را افزایش دهید.

 

17. کاربران را به اظهار نظر تشویق کنید

به طور تجربی مشاهده شده است که سایت هایی که نظرات بیشتری در مورد پست های خود دریافت می کنند به طور کلی رتبه بهتری دارند. گوگل نیز به طور ضمنی این موضوع را تایید کرده است: سایت هایی با کاربران فعال تر رتبه بالاتری خواهند داشت.

 

منبع: یاسئومی

  انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 44

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما