کاربرد دستگاه تصفیه آب مخزن دار و تفاوت آن با دستگاه تصفیه آب بدون مخزن


کاربرد دستگاه تصفیه آب مخزن دار و تفاوت آن با دستگاه تصفیه آب بدون مخزن

اهمیت سلامت آب بر هیچ کس پوشیده نیست. به همین اندازه هم باید در خرید دستگاه تصفیه آب دقت کرد. مثلا دستگاه تصفیه آب ویومی دستگاهی غیر اقتصادی است و میزان آب تصفیه شده ای که در طول یک روز در اختیار شما قرار می دهدیک دهم دستگاه معمولی بوده به علاوه خیلی گران قیمت است و همچنین فیلتر و لوازم جانبی گرانی نیز دارد.

مقایسه و اطلاع از تفاوت دستگاه های تصفیه آب امری ضروری برای خرید این تجهیزات است. وقتی از تفاوت ها، کاربردها و سیستم به کار رفته در تصفیه اطلاع داشته باشید، مسلماً گزینه بهتری را انتخاب خواهید کرد.

در دستگاه تصفیه آب که با روش اسمز معکوس کار می‌کند به‌خاطر مراحل جداسازی املاح، نمک‌ها و دیگر آلاینده‌های شیمیایی که توسط فیلترهای مختلفی انجام می‌شود نیاز به یک مخزن مخصوص دارد که آب در آن جمع‌آوری شود.
در غیر این صورت اگر بخواهیم هر بار این مراحل طی شود باید زمان زیادی را منتظر انجام این پروسه تلف کنیم. اما اگر از دستگاه تصفیه آب مخزن‌دار استفاده کنیم دیگر از این اتلاف وقت خبری نیست و هر زمان که بخواهید آب تصفیه شده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مهمترین مسئله در زمان خرید یک دستگاه تصفیه آب اطلاع از میزان آلودگی و سختی آب است. البته منظور آبی است که دستگاه تصفیه برای آن نصب می شود. اگر آب دارای سختی، آلودگی، آهک بالایی باشد، دارای مزه و بوی ناخوشایندی بوده یا مزه شوری بدهد. این آب به یک دستگاه تصفیه آب دارای سیستم اسمز معکوس (RO) نیاز دارد.
دستگاه تصفیه آب مجهز به سیستم اسمز معکوس در حقیقت همان دستگاه تصفیه آب مخزن دار است. این دستگاه طعم، رنگ، بو و سایر آلودگی های آب را کاملاً حذف می کند. سختی آب را به اندازه مناسب برای سلامت انسان می رساند.
کیفیت آب حاصل از دستگاه تصفیه آب مخزن دار مطابق با استانداردهای جهانی است. شما همیشه می توانید آب تصفیه شده و با کیفیت داشته باشید. قیمت این دستگاه البته به خاطر سیستم های پیشرفته به کار رفته در آن نسبت به سایر آب تصفیه کن ها بالاتر است. این نوع دستگاه تصفیه آب معمولاً 6 مرحله ای یا 8 مرحله ای هستند.

دستگاه‌های که به روش اسمز معکوس کار می‌کنند دستگاه تصفیه آب مخزن‌دار می‌گویند. به‌خاطر وجود مراحل و فیلترهای مختلفی که دارد آبی که تصفیه می‌شود باید در داخل یک مخزن جمع شود. پس دستگاه تصفیه آب مخزن‌دار دستگاهی است که آب در آن جمع خواهد شد. در این دستگاه هر زمانی که به آب تصفیه شده نیاز داشته باشید در دسترس شما قرار دارد.
در فرایند اسمز معکوس با استفاده از فیلتر ممبران مولکول‌های آهک، نمک و سایر آلاینده‌ها آب از بین می‌رود. این فرایند بسیار دقیق انجام می‌شود اما به مدت‌زمان زیادی نیاز خواهید داشت. یعنی در هر دقیقه تنها 130 سی‌سی آب تصفیه خواهد شد. به همین خاطر وجود مخزن در این دستگاه‌ها لازم است.

 

مزایای استفاده از مخزن تصفیه آب

  • همواره حجم معینی از آب تصفیه شده در اختیار دارید.
  • حتی هنگام قطع شدن آب شهر نیز آب ذخیره دارید.
  • حتی هنگام قطع برق نیز آب تصفیه شده در اختیار دارید.
  • فشار آب خروجی از شیر برداشت تصفیه آب بیشتر از زمانی است که مخزن وجود ندارد.

 

معایب مخزن تصفیه آب

  • چنانچه دستگاه شما دارای مخزن نباشد، هزینه اولیه ای برای تهیه تانک ذخیره دستگاه تصفیه آب خانگی باید پرداخت شود. از آنجا که مخازن آب شیرین با تکنولوژی خاصی و به صورت تحت فشار تولید می شوند، هزینه تهیه آنها از مخازن عمومی بیشتر است.
  • مخزن تصفیه آب به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارد. عموما مکانی به ابعاد 30*30 و ارتفاع 50 سانتی متر را اشغال میکند.
  • احتمال آلوده شدن آب داخل مخزن در صورت سرویس و نگهداری نادرست و استفاده از فیلترهای تصفیه آب بی کیفیت وجود دارد.

 

ویژگی‌های دستگاه تصفیه آب مخزن‌دار

در دستگاه تصفیه آب مخزن‌دار چون آب تصفیه شده در مخزن ذخیره می‌شود باید این قسمت ویژگی‌ها و کیفیت مناسبی داشته باشد. آبی که در داخل این مخزن وجود دارد به‌خاطر خالص بودن و عاری از کلر می‌تواند محل مناسبی برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها باشد. پس این مخزن‌ها باید از مواد بهداشتی و باکیفیتی ساخته شوند. اگر از لایه فلزی مقاوم برای ساخت آن استفاده شده باشد بهتر از لایه پلاستیکی خواهد بود.
مخزن پلاستیکی فایبرگلاس را باید سالی یکبار آن را شستشو دهید. هر 3 سال هم به دلیل پایین آمدن کیفیت مخزن باید آن را تعویض کنید. برای اینکه تمام آب مخزن خارج شود باید از کیسه هوا در داخل آن استفاده شود که آب را از آن خارج کند. این کیسه هوا هم باید هرازچندگاهی شارژ شود. بهترین مخزن‌های تصفیه آب هم به شرکت‌های تایوانی تعلق دارد که علاوه بر کیفیت بالایی که دارند عمر طولانی هم خواهند داشت.

  انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 447

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما