آشنایی با انواع ضد زنگ صادراتی


آشنایی با انواع ضد زنگ صادراتی

آهن و بسیاری از وسایل فلزی زمانی که در معرض سه فاکتور: 1-تاریکی 2-حرارت 3-رطوبت قرار می گیرند به مرور زمان شروع به تغییر شکل دادن می کنند و یواش یواش ظاهر آن ها حالت خوردگی و تغییر شکل پیدا می کند که این ویژگی لوازم فلزی باعث می شود افراد برای جلوگیری از آسیب دیدن ابزار و وسایل از ضد زنگ قوی استفاده کنند چرا که اگر از ضد زنگ استفاده نکنند قطعه فلزی دیگر کاربرد نداشته و قابل استفاده نمی باشد.
ضد زنگ‌ها را می‌توان نوعی از رنگ‌های آکیدی در نظر گرفت که از زنگ زدگی جلوگیری می‌کند. استفاده از ضد زنگ‌ برای جلوگیری از خوردگی و همچنین زنگ زدگی یکی از آسان‌ترین راه‌حل‌هایی است که می‌توان به کار برد. کارخانه روشان فام یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کننده ترکیبات رنگ است که در حال حاضر بخش زیادی از محصولات خود را به کشورهای اروپایی صادر می‌کند. ضد زنگ صادراتی برند روشان فام یکی از محصولات پر تقاضا و پر طرفدار در این کشورها می‌باشد.

 

انواع ضد زنگ قوی

انواع ضد زنگ بر اساس ترکیباتی که در آن ها به کار رفته بسته بندی می شوند و در دسته کلی شامل:

  • ضد زنگ پایه آب: حلال این ضد زنگ آب بوده که بدون بو است و حساسیت ایجاد نمی کند و همچنین دارای قدرت چسبندگی بالایی با سطوح تمیز را دارد.
  • ضد زنگ صنعتی: که با نام آستری هم معروف است قابلیت پوشاندن داخل و خارج قطعات فلزی را دارا می باشد.
  • ضد زنگ اپوکسی: در محیط های صنعتی بیشتر کاربرد داشته و عملکردش مانند سایر ضد زنگ ها برای جلوگیری از خوردگی قطعه فلزی می باشد.
  • ضد زنگ اخرایی: به عنوان یک آستر روی قعطات فلزی کشیده شده و به نام ضد زنگ قرمز نیز معروف می باشد و از ویژگی های این محصول قدرت و محافظت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی پس از خشک شدن است.

 

صادرات ضد زنگ

کارخانه روشان فام با توجه به تولید مازاد بر مصرف داخلی و همچنین داغ شدن بازار صادرات محصولات صنعتی و رنگ کاری، بخش از محصولات تولیدی خود را به منظور صادرات به دیگر کشورها تولید می‌کند. برند روشان فام با در اختیار داشتن بخش بزرگی از صادرات ضد زنگ کشور تا کنون توانسته است ارز آوری مناسب را در شرایط تحریم رقم بزند. از اصلی‌ترین دلایل ایجاد بازار خارجی محصولات روشان فام می‌توان به کیفیت عالی محولات و همچنین قیمت رقابتی اشاره کرد. همچنین در حال حاضر ضد زنگ و دیگر محصولات برند روشان فام به کشورهای عراق، افغانستان، امارات، کشورهای اروپایی و… صادر می‌شود.

 

کاربرد ضد زنگ

وجود زنگ و خوردگی در فلزات یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی زودهنگام و آسیب رسیدن به سازه‌ها است و یا قرار گرفتن فلزات حتی فولاد در شرایط بد جوی باعث خرابی و همچنین زنگ زدگی این محصولات می‌شود. شرکت‌های مختلف روش‌های گوناگونی را برای جولوگیری از این خرابی‌ها پیشنهاد کرده‌اند. یکی از راه‌های آسان و به صرفه، استفاده از ضد زنگ است. پوشش آهن یا فولاد با روکشی از روی راه دیگری است که در بازار با نام فولاد گالوانیزه شده شناخته می‌شود.

 

مهم‌ترین پارامترهای ضد زنگ صادراتی

  • کیفیت ضد زنگ
  • بسته بندی ضد زنگ
  • فرمولاسیون استاندارد و کارآمد
  • نیروی متخصص

 

تفاوت ضد زنگ و رنگ چیست؟

رنگ ها، ماده شیمیایی هستند که معمولا برای پوشش دهی سطح فلزات مورد استفاده قرار می گیرند. اما ضد زنگ ها، مواد شیمیایی هستند که از آن ها برای محافظت از فلزات استفاده می شود. ضد زنگ ها با ایجاد یک لایه پوششی، مانع از اکسید شدن و در نهایت خوردگی فلزات می شوند. در واقع هدف از تولید و استفاده از ضد زنگ ها محافظت از فلزات است. در حالی که استفاده از رنگ ها بیشتر جنبه ظاهری و ایجاد زیبایی بصری است.

 


نحوه استفاده از ضد زنگ چگونه است؟

در ابتدا باید ضد زنگ و ابزارآلات مورد نیاز مانند قلم مو و پیسوله را خریداری کنید. برای از بین بردن آلودگی و کثیفی فلز مورد نظر آن را با کمک پارچه تمیز کنید. سپس ضد زنگ را با تینر روغنی درون سطلی مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن دو متریال، با کمک قلم مو (پیسوله) سطح فلز را ضد زنگ بزنید. در نهایت، بگذارید تا ضد زنگ خشک شود.

 

منبع: https://rawshan.com/anti-rust-export/

 

 

  انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 235

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما