کاربرد فیلتر نخ تابیده چیست؟


کاربرد فیلتر نخ تابیده چیست؟

فیلتر 20 اینچ نخ تابیده اسلیم توس، از نخ و الیاف پروپیلن ساخته شده است. از این فیلتر، برای محیط های صنعتی و نیمه صنعتی و جذب گل و لای، زنگ زدگی، آلودگی های معلق، جامدات و رسوبات استفاده می شود. همچنین، این فیلتر، توانایی جدا کردن آلودگی هایی از 1 تا 100 میکرون را دارد و کدورت آب را نیز کاهش می دهد.
فیلتر 20 اینچ نخ تابیده اسلیم توس، دارای تونل های الماس شکلی است که از قطر خارجی به طرف هسته کوچکتر می شوند. بنابراین، هنگامی که آب وارد این تونل می شود، ذرات درشت تر در بیرون تونل و ذرات کوچکتر در بخش درونی آن به دام افتاده و آلودگی های آن جذب می شوند.
قطر این فیلتر 2.5 اینچ بوده و ارتفاع 20 اینچ می باشد. همچنین، می توان از این فیلتر به عنوان فیلتر اول در محیط های صنعتی استفاده کرد زیرا در بازه زمانی مشخص، آب بیشتری را عبور می دهد. این فیلتر ها باید، بعد از 6 ماه جایگزین شوند تا مقدار زیاد رسوبات جمع شده در آنها، مانع عملکرد بهینه شان نشود.
فیلترهای الیافی نخ تابیده همانند فیلترهای PP ، برای جلوگیری از ورود جامدات و رسوبات به آب مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که از اسم این فیلترها مشخص است از نخ و الیاف پلی پروپیلن تابیده شده تهیه میشوند.
فیلترهای الیافی نخ تابیده، در ابعاد مختلف مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی موجود و مورد استفاده هستند و از ۱ تا ۱۰۰ میکرون توانایی جداسازی زنگ و پوسیدگی درون لوله ها و رسوبات را دارند.
فیلتر نخ تابیده معمولا در دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس(RO) مورد استفاده نیستند چون دقت کمتری نسبت به فیلترهای الیافی دارند اما دارای ظرفیت بالاتر برای عبور آب نسبت به فیلترهای الیافی PP و مقدار دبی خروجی بیشتری را دارا هستند.
فیلترهای نخ تابیده برای مناطقی که گل و لای بسیار زیاد دارند توصیه میشود و عمر بیشتر نسبت به فیلتر الیافی دارند.

 

ویژگی های فیلتر نخ تابیده

فیلتر نخ تابیده 20 اینچ توس، از مجموعه ای از الیاف های پروپیلن و نخ تشکیل شده و در مقایسه با فیلتر الیافی، ساختار بسیار محکمی دارد. همچنین، عمکرد این فیلتر با فیلتر الیافی معمولی کمی تفاوت داد و نمی توان برای مصارف خانگی از آن استفاده کرد. ویژگی های فیلتر نخ تابیده 20 اینچ توس عبارتند از:

  1. جذب حجم زیادی از رسوبات و گل و لای: این فیلتر، توانایی جذب حجم زیادی از گل و لای را داشته بنابر این، برای مناطقی که درصد گل و لای آب زیاد است، مناسب و کارآمد به نظر می رسد. علاوه بر این، این فیلتر ظرفیت و قدرت انباشته کردن این رسوبات و گل و لای را دارد.
  2. عمر مفید و طولانی تر: این محصول به دلیل ساختار و طراحی منحصر به فرد، نسبت به فیلترهای الیافی مشابه، عمر طولانی تری دارد و دیرتر تعویض می شود. البته، این طول عمر به کیفیت و نوع آب ورودی نیز وابسته است.
  3. استفاده در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی: با توجه به اینکه میزان رسوبات و گل و لای در منابع آب های مورد استفاده در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی زیاد تر است، می توان از این فیلتر برای تصفیه این آب ها استفاده کرد. مزیت استفاده از فیلتر برای محیط های صنعتی و نیمه صنعتی این است که با افزایش گل و لای، کارایی این فیلتر به سرعت کاهش پیدا نمی کند.
  4. دارای استانداردهای جهانی: فیلتر نخ تابیده اسلیم توس، دارای استاندارد ISO 9001 و NFC است. استاندارد NFC این فیلتر نشان می دهد که بنیاد ملی بهداشت، ایمنی و کیفیت این فیلتر را تضمین و تایید کرده است و می توان، برای تصفیه آب در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی از آن استفاده کرد.
  5. جذب رسوبات لوله آب: الیاف نخ تابیده این فیلتر قادر است، انواع رسوبات، زنگ و پوسیدگی های موجود در لوله های آب با قطر 1 تا 100 میکرون را جذب کند. بنابر این، آب خروجی حداقل آلودگی را داشته و می توان با اطمینان برای مورد خاص از آن استفاده کرد.
  6. عبور دادن حجم زیادی از آب: این فیلتر قادر است حجم زیادی از آب را عبور دهد. بنابر این، می توان از آن برای ورودی موتورخانه ها و تاسیسات نیز استفاده کرد. قابل ذکر است که امکان دارد در برخی موارد، دقت این فیلتر نسبت به فیلترهای الیافی کمتر باشد و برخی از ذرات را عبور دهد. می توان برای کاهش این احتمال، بعد از فیلتر نخ تابیده، یک فیلتر الیافی فشرده قرار داد.
  7. مقاومت گرمایی: فیلتر، در دمای 82.2 درجه سانتی گراد، بهترین و موثرترین عملکرد را داشته و می توان از ایمن بودن کارکرد آن مطمئن بود. همچنین، این فیلتر می تواند فشاری معادل 30 تا 100 psi را تحمل کند
  8. قدرت بالای فیلتراسیون: این فیلتر می تواند آلودگی ها و رسوباتی با قطر 1 تا 100 میکرون را جذب کند بنابراین قدرت فیلتراسیون آن بالاست. بنابر این، می توان از این فیلتر برای تصفیه آب سیستم برج های خنک کننده و فیلتراسیون آب استخر نیز استفاده کرد.
  9. مقاومت شیمیایی در برابر سیالات: این فیلتر، ظرفیت انباشته کردن حجم زیادی از رسوبات و گل و لای را دارد و در برابر مواد اسیدی و سیالات هم مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. بنابراین، می توان مدت زمان طولانی تر از این فیلتر آن استفاده کرد و تعداد دفعات تعویض آن کاهش پیدا می کند.

 

فیلتر های نخ تابیده

المنت های الیاف تابیده از سری فیلتـرهای عمقی با ظرفیت جذب بالای ذرات و ناخالصی می باشند.در حالی که سیال بایستی از مقدار مدیای بسیار کمی عبور نماید. این فیلتـرها با استفاده از فرآیند پیچش مدیا بدور هسته با سرعت بالا و بصورت پیوسته تولید می گردد. صافی به صورت یک تکه و دارای صدها تونل الماس شکل می باشد که تدریجا از قطر خارجی به طرف هسته کوچکتر می شود. هنگامی که سیال به سمت مرکز فیلتـر حرکت می کند ذرات به تدریج به تله می افتند. (ذرات درشت در قسمت های بیرونی و ذرات ریز در قسمت های درونی) در این حالت گنجایش نگهداری بسیار بیشتری نسبت به حالتی که فیلتر دارای سطح ثابت با ابعاد و سایز روزنه یکسان باشد، به وجود می آید ضمنا بر حسب نیاز مشتری امکان اضافه کردن یک لایه اسپان باند به دور هسته جهت اطمینان از درجه فیلتراسیون و بالا بردن دقت فیلتراسیون وجود دارد.

 

موارد استفاده از فیلتر نخ تابیده صنعتی
  • سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی
  • پیش تصفیه در ورودی ساختمان ها
  • پیش تصفیه ورودی موتورخانه ها و تاسیسات

 

فیلتر نخ تابیده صنعتی چیست؟

فیلترهای نخ تابیده صنعتی عملکری مشابه با فیلترهای نخ تابیده خانگی دارند. ساختار این فیلترها به گونه‌ای است که ذرات گل و لایه در لایه‌های مختلف آن نفوذ کرده و به دام می‌افتند. از این فیلترها در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی قبل از فیلتر الیافی استفاده می‌شود. این اقدام هزینه‌های مربوط به تعویض زود هنگام فیلتر الیافی را کاهش می‌دهد.
همچنین در صورتی که حجم گل و لای موجود در آب زیاد باشد، از این فیلترها می‌توان در پیش تصفیه ورودی ساختمان و پیش تصفیه ورودی موتورخانه‌ها و تاسیسات نیز استفاده کرد. استفاده از فیلتر نخ تابیده در مکان‌هایی که آب سنگین‌تر از حد معمول است، بسیار رایج است. برای مصارف صنعتی نیز بهتر است پیش از فیلتر نخ تابیده از یک فیلتر الیاف فشرده استفاده شود چراکه این فیلترها دقت چندان بالایی نداشته و ممکن است ذرات رسوب را از خود عبور دهند.

 

فیلتر نخ تابیده اسلیم

از این صافی‌ها در دستگاه‌های نیمه صنعتی و صنعتی با هدف حذف مواد جامد معلق در آب، زنگ لوله‌ها و رسوبات استفاده می‌شود. این فیلتر نسبت به فیلترهای الیافی مشابه طول عمر بیشتری دارد.

 

فیلتر نخ تابیده جامبو

پالایشگرهای نخ تابیده جامبو برای آب‌هایی که آلاینده‌های درشت چون شن و ماسه زیاد دارند بسیار مناسب است. ذرات درشت موجود در آب در لایه‌های این فیلتر گرفتار می‌شوندو در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ، دستگاه تصفیه آب صنعتی و انواع پیش تصفیه و رسوب گیر آب نصب شده و باعث حذف شن و ماسه، گل و لای، لجن، جلبک، خاک، زنگ زدگی لوله ها، رسوبات و ذرات فیزیکی از آب می باشد.

 

منبع: https://www.palayesazan.com/filters/

  انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 224

برچسب های مهم

مقالاتی درباره کسب و کارهای مختلف

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما